جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 882885
۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
آیت الله حاج شیخ محمدولی بلندنظر

حوزه/ آیت الله بلندنظر از علمای لرستان و شاگردان آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، آیت الله حاج شیخ محمد ولی بلندنظر، از شاگردان آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت الله سیدمحمود شاهرودی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر که حدود نیم قرن امامت جماعت مسجد جامع شهر الشتر لرستان را عهده دار بود، پس از عمری مجاهدت تبلیغی، در سن ۹۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله بلندنظر در سال ۱۳۰۴ ه.ش. در شهرستان الشتر متولد شد. او ابتدا قرآن را در محضر پدرش که معلم قرآن بود در مکتب خانه فرا گرفت. در سن ۱۶ سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شد و مدت یک سال در قم به تحصیل علوم دینی مشغول گشت و سپس از آنجا وارد حوزه ی علمیه‌ی کرمانشاه که ریاست آن بر عهده‌ی مرحوم آیت الله کاظمی موموندی بود، شد.

بعد از مدتی به دلیل اینکه پرداختن به دروس حوزوی در سطح عالی در این حوزه میسر نبود، تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف اشرف هجرت کند.

با توجه مشکلات بسیار زیاد وارد نجف اشرف می‌شود و چون هزینه‌ی سفرشان تمام شده بود با راهنمایی دو نفر به محضر آیت الله شیخ علی‌محمد بروجردی نجفی شرفیاب شده و به دستور ایشان به مدرسه ی علمیه ای معرفی و در حجره‌ای اسکان می‌یابد.

آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهرودی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت ۲۰ سال در حوزه‌ی نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است.

پس از ۲۵ سال به ایران برگشت و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت ۲ سال عهده دار امامت جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد بود و از سال ۱۳۳۸ به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بود.

وی قصد هجرت به قم را داشت، ولی به اصرار زیاد مردم الشتر در این شهرستان ماند و به تبلیغ دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) و اقامه‌ی نماز جماعت در مسجد جامع این شهر مشغول شد.

آیت الله بلندنظر در روزهای اخیر به دلیل کسالت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) بستری بود.

زمان تشییع و تدفین

 پیکر مطهر این عالم ربانی، روز شنبه  پنجم بهمن ماه، ساعت ۱۴ عصر از مصلی شهر الشتر تا مسجد جامع تشییع و بنا بر وصیت وی، در این مسجد که حدود نیم قرن در آن اقامه جماعت کرده است، به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    چرا به وصیت آیت الله بلندنظر عمل نکردند و ایشان را در محل مسجد جامع که وصیت کرده بود دفن نکردند.