سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تشییع آیت الله بلندنظر

حوزه/ پیکر آیت الله بلندنظر از علمای لرستان پس از تشییع باشکوه مردم، در مسجد جامع شهر الشتر که حدود نیم قرن در آن اقامه جماعت کرده بود، به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، پیکر عالم وارسته و مردمی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد ولی بلندنظر، از شاگردان آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت الله سیدمحمود شاهرودی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر، عصر امروز شنبه پنجم بهمن ماه، علی رغم برودت هوا و سرمای شدید، با حضور علما، مسئولان استانی، روحانیون و اقشار مختلف مردم، در فضایی مالامال از غم و اندوه، از مصلی شهر الشتر تا مسجد جامع تشییع شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، خادمی استاندار لرستان، حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه استان، برخی از مدیران کل استانی، تنی چند از ائمه جمعه شهرستان های استان، و ... حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

آیت الله بلندنظر درگذشت+ زندگی نامه

پس از مراسم تشییع، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نماز میت را بر پیکر مرحوم آیت الله بلندنظر(ره) اقامه کرد.

پیکر مرحوم آیت الله بلندنظر(ره) بنا بر وصیت خودش، در مسجد جامع الشتر که حدود نیم قرن در آن اقامه جماعت کرده بود، به خاک سپرده شد.

آیت الله بلند نظر، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، روز جمعه 4 بهمن ماه، دارفانی را داع گفت و به دیار باقی شتافت.

مسئولان و چهره های حوزوی و استانی، در پیام های جداگانه ای، درگذشت عالم وارسته و مردمی مرحوم آیت الله بلندنظر(ره) را تسلیت گفتند.

اوج ساده زیستی

براساس گفته محمود بلندنظر فرزند آیت الله بلندنظر(ره)، آن مرحوم حتی یک متر زمین و یک حساب بانکی هم نداشته است و تا آخرین لحظات عمر خود، در کمال ساده زیستی، زندگی کرده است.

تجلیل نماینده ولی فقیه در لرستان از عالم مردمی

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در مراسم تشییع و تدفین آیت الله بلندنظر(ره) گفت: استان لرستان خاستگاه مراجع، علما، فضلا، ادبا، عرفا، اندیشمندان، فرهیختگان و بزرگانی است که در همه زمینه های علمی و فنی کشور ما سرآمد هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: لرستان افتخار دارد که در جنگ تحمیلی و دفاع از دین و در همه برهه های حساس کشور سرآمد بوده است، هرجای از این تاریخ را ورق می زنیم می بینیم که فرزندان لرستانی در آنجا حضور داشته و نقش آفرینی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان و چهره های حوزوی لرستان در سوگ عالم مردمی

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: فرزندان لرستان در تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) و در دیگر لشگرها و تیپ ها در جنگ تحمیلی افتخار آفریدند و برگ های زرینی را بر تاریخ کشور افزودند.

وی با قدردانی از مردم منطقه عالم پرور الشتر، ادامه داد: آیت الله بلندنظر میراث گرانقدر و کوله بار تجربه و علم اندوزی دو حوزه علمیه نجف اشرف و قم را با خود به همراه داشت و چون درختی پرثمر به بار نشست که نتیجه آن فضلا و اندیشمندانی است که معارف، اخلاق و عدالت خواهی را از این مرد بزرگ یاد گرفتند و به جوانان مومن، انقلابی، پای کار و عدالت خواه انتقال دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آیت الله بلندنظر در کنار بزرگان عشایر، قبایل و طوایف بوده و چنین وظیفه مهمی را با همراهی آنها انجام داد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از شما مردم لرستان به عنوان مردمی متدین، انقلابی و مرکز مهم تدین و انقلابی گری یاد می کنند و شما امروز نشان دادید که حب به روحانیت در وجود شما هست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهزاد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    با سلام تیتر خبر مربوط به خاکسپاری مرحوم بلند نظر در در مسجد جامع الشتر صحیح نیست و آن مرحوم در گلزار شهدای الشتر خاکسپاری شده اند هر چند که ابتدا قرار بود در مسجد جامع الشتر بنا بر وصیت آن مرحوم به خاک سپرده شوند اما بنا بر دلایلی این کار صورت نگرفت.