سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فقه اصناف

حوزه/ مراسم اختتامیه پنجمین دوره تربیت مدرس ویژه روحانیون مربی فقه اصناف سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم اختتامیه دوره پنجم تربیت مربی روحانیون بسیج اصناف سراسر کشور با حضور حجج اسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه علمیه و مدیر حوزه علمیه امام کاظم(ع) و یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه، دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف سراسر کشور، سرهنگ روحی رئیس بسیج اصناف قم، حجت السلام و المسلمین عبادی مدیر موسسه طیبات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفا، معاون مؤسسه طیبات در مصاحبه با خبرگزاری ها اظهار داشت: مطابق بند(ن) ماده ۳۰ قانون نظام صنفی، تمامی اصناف کشور جهت کسب پروانه کسب یا تمدید آن باید به مدت ۲۴ ساعت در دوره های آموزشی ویژه اصناف شرکت کنند. بر اساس این قانون ۶ ساعت از این کلاسها به موضوع فقه معاملات اختصاص دارد که مسئولیت برگزاری آن مطابق قانون با سازمان بسیج اصناف کشور می باشد. سازمان بسیج اصناف در برگزاری این دوره ها از روحانیان حوزه های علمیه بهره می برد.

بنا به تفاهم نامه سازمان بسیج اصناف کشور با مؤسسه آموزش و تحقیقات فقه اقتصادی طیبات، آموزش و تربیت مربی این دوره ها توسط مؤسسه فقه اقتصادی طیبات صورت می گیرد که دوره حاضر پنجمین دوره از این آموزش ها است.

در این دوره که تعداد ۵۰ نفر از روحانیون مربی سازمان بسیج اصناف کشور حضور داشتند در مدت ۴ روز به میزان ۳۴ ساعت در کلاسهای موسسه طیبات شرکت نمودنده و با احکام قراردادهای جدید به ویژه معاملات بانکی، شیوه های آموزشی و مسائل نوظهور آشنا شدند.

در مراسم اختتامیه این دوره، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه با بیان اهمیت و لزوم برگزاری این دوره ها، اظهار داشت: تربیت مربیان فقه بازار را از مهمترین وظایف کاربردی حوزه علمیه است و همکاری بسیج اصناف کشور با مؤسسه طیبات را که موسسه پیشران در این زمینه می باشد مبارک دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر احیای اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی براساس مطالبات مقام معظم رهبری به تشریح جوانب مختلف آن برای مربیان پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری دوره ها، از فعالی های مثبت مؤسسه فقه اقتصادی طیبات این مؤسسه را یک مؤسسه کارآمد در زمینه فقه اقتصادی دانست.

وی در ادامه بیان کرد: این مؤسسه مورد عنایت و پشتیبانی خاص حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است.

در ادامه مراسم دکتر حسن پور ضمن تشریح فعالی های سازمان بسیج اصناف کشور در نشر معارف اهل بیت(ع) در میان اصناف و بازاریان پرداخت.

وی این دوره را حاصل همکاری مثبت و ارزشمند سازمان بسیج اصناف و مؤسسه فقه اقتصادی طیبات در تربیت افراد پرتوان دانست که در احیای ارزش های دینی و مطالبات مقام معظم رهبری بسیار مؤثر است.

در انتهای این مراسم با تجلیل از دانش پژوهان ممتاز دوره، گواهی پایان دوره شرکت کنندگان تحویل داده شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha