جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه توصیه حضرت زهرا(س) به زنان عالم انتخاب حجاب است گفت: ما این روزها برای هوای پاک سخن زیاد می گوییم، ولی برای فکر پاک صحبت نمی کنیم؛ فکرپاک بر دلیل عقلی استوار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، صبح امروز در مجلس سوگواری حضرت زهرا(س) در هیئت رزمندگان اسلام، اظهار کرد: امام حسن عسکری«علیه‌السلام» دربارۀ روش حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» در پاسخ‌گویی به مردم نقل می‌فرمایند  (زنی به حضور فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» رسید و عرض کرد: «مادری ناتوان دارم که در نمازش مشکل دارد و مرا به‌سوی شما فرستاده است تا از آن بپرسم) او پرسش خود را مطرح کرد و حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» به آن پاسخ دادند، آن زن سؤال دیگری پرسید و پاسخ گرفت، سپس سؤال سوم و چهارم و تا دَه سؤال پرسید و حضرت همه را پاسخ دادند، زن از فراوانی پرسش‌ها خجالت کشید و گفت: «ای دختر پیامبرخدا، دیگر مزاحم نمی‌شوم»

فاطمۀ زهرا«س» فرمودند:«بیا و هرچه می‌خواهی بپرس، به نظر تو اگر کسی یک روز برای بالابردن باری سنگین به پشت‌بام استخدام کنند و در عوض، به او صدهزار دینار[مثقال طلا] مزد دهند، آیا این کار برای او دشوار و سنگین به نظر می‌آید؟» آن زن گفت: «نه.» حضرت فرمودند «ارزش مزدی که من در برابر پاسخ هر پرسش  می‌گیرم، بیش از مرواریدهایی است که از زمین تا آسمان را پر کرده باشد! پس چنین کاری با چنین مزدی معلوم است که بر من گران نمی‌آید.»

آیت الله مهدوی درادامه  با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در روایتی دیگر فرمودند بهترین چیز برای زن حجاب است، گفت: حضرت دست روی نکته ای برای زنان گذاشته اند که چیزی ارزشمندتر و بالاتر از آن برای زن نیست.

وی با تاکید براینکه توصیه های حضرت زهرا(س) همگی برای زنان عالم برمحور دلایل عقلی است تصریح کرد: دنیای امروز مبهوت این دلایل است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دلایل عقلی مختلفی برای انتخاب حجاب توسط زن وجود دارد که پیش از این کتابی تحت عنوان «زیباتر از گل» که شامل  ۲۰ دلیل عقلی انتخاب حجاب است، چاپ  شده است. به عنوان مثال یکی از مهمترین دلایل انتخاب چادر به رنگ مشکی عدم انعکاس نور و کمترین جذبه اطرافیان به خود است. لذا قبل از اینکه حجاب از بیرون اجبار باشد الزام درونی وعقلی دارد، عقل بر حجاب زن تاکید می کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: والدین نباید رعایت حجاب را برای دختران خود با اجبار به خاطره ای تلخ کنند، بلکه باید اقناع فکری با دلیل عقلی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: ما این روزها برای هوای پاک سخن زیاد می گوییم، ولی برای فکر پاک صحبت نمی کنیم؛ فکرپاک بر دلیل عقلی استوار است؛ امروز با دلایل عقلی می توان برای جهان حرف زد. فرهنگ فاطمی منطبق بر دلایل عقلی است و آن الگویی برای همه مردان وزنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha