جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سنجری

حوزه/امام جمعه سرایان گفت: مردم خودشان قضاوت کنند که آیا دیپلماسی التماسی می تواند مشکلات کشور را حل کنند یا اینکه با ایستادگی و نگاه به توانمندی های درون کشور، زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، نسبت به مصاحبه وزیر امور خارجه ایران با نشریه اشپیگل آلمان واکنش نشان داد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین ضرباتیکه بر پیکره ایران و انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر فرود آمد، مخابره پیام‌های حاوی ضعف و استیصال است.

وی ادامه داد: مصاحبه اخیر آقای ظریف با اشپیگل آلمان و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکای جنایتکار آن‌هم بعد از تأکید امام خامنه‌ای در نماز جمعه اخیر بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا، توهینی آشکار به انتقام خواهی ملت ایران نسبت به خون پاک سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان است.

وی ادامه داد: آقای ظریف این حرفتان را فراموش نکرده اید که گفته بودید، توافق با آمریکا به اندازه جوهر کاغذی ارزش ندارد و این جای سؤال دارد در شرایطی که یکی از مقامات ارشد نظامی کشور ما در عراق با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا ترور شده است، بخواهیم بر سر یک میز با جنتلمن هایی که سردار رشید اسلام را به شهادت رسانده اند بنشینیم.

امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: واقعا دولتمردان فرمایشات مقام معظم رهبری را که فرمودند با آمریکایی‌ها به هیچ عنوان مذاکره نمی‌کنیم، نشنیده اند که بازهم دم از مذاکره می‌زنند یا نمی خواهند بشنوند؛ کنایه توئیتری ترامپ نیز برخی حقیقت ها را آشکار می‌کند.

حجت‌الاسلام سنجری با بیان این‌که در این برهه زمانی مذاکره به نفع مردم ایران نیست، تاکید کرد: آمریکا و اروپا هیچ زمانی منافع خود را فدای منافع ایران نخواهند کرد.

وی افزود: اگر به مردمی که در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتقاد و ایمان راسخ حضور پیدا کردند، بگوییم نظر دولتمردان کشور، مذاکره با آمریکا است، مردم به گونه دیگری جواب آنان را خواهند داد.

امام جمعه سرایان، ایستادگی را رمز پیروزی کشور دانست و تصریح کرد: ایستادگی راه حل برون رفت از مشکلات کشور است نه سازشی که برخی ها به دنبال آن هستند؛ چراکه ایستادگی ممکن است با چالش همراه باشد، اما هزینه مقاومت هرچه باشد از هزینه سازش بیشتر نیست.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه مسئولان باید به مقاومت مردم ایمان داشته باشند، یادآور شد: جنگ اقتصادی و تهدیداتی که در حال حاضر وجود دارد به دلیل تحریم‌ها و سوءمدیریت‌هایی است که در اقتصاد کشور وجود دارد و اگر مسئولان کشور به مقاومت و اتکای به درون ایمان داشته باشند از این پیچ تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد.

امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه موشک های بالستیک سایه جنگ را از سر کشور برداشته، نه مذاکرات، خاطرنشان کرد: زمانی دولتمردان به ما گفتند مذاکره سایه جنگ را از سر کشور ایران برداشت، اما بعدها متوجه شدیم که موشک سایه جنگ را از سر کشور ما برداشت نه مذاکراتی که ثمره ای در زندگی مردم نداشته است.

حجت الاسلام سنجری، امنیت امروز کشور را ثمره خون شهدا دانست و گفت: اقدامات موشکی به ابتکار سردار شهید طهرانی‌مقدم و تلاش‌های زیاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که باعث شد سایه جنگ از سر کشور ایران برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حافظه ملت ایران باقی خواهد ماند که بخشی از عوامل تجری ترامپ در اجرای طرح ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی محصول توهم آنها نسبت به تمایل ملت ایران به تسلیم بود و منشا آن را می توان به دیپلماسی التماسی نسبت داد.
انتهای پیام/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha