شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خادمیار

حوزه/ امروز شهدای ما پرورش یافته مکتب امام هشتم(ع) هستند، همانند شهید حسن طهرانی مقدم‌ها که خود یک قاسم سلیمانی بودند و امروز باید این مکتب در جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، وقتی عشق باشد، فاصله‌ها معنی ندارد. همان گونه که از هر جای ایران که دلت برای امام رئوف و مهربانی تنگ شود، می‌توانی دل را به دریا بزنی و زیارت نامه و سلام مخصوص ایشان را بخوانی و قلبت را راهی حرم امام رضا(ع) کنی، هر جای ایران هم که باشی می‌توانی مهر خادمی آن حضرت را بر پیشانی زده و خادم یار حضرت شوی.

به مراسمی دعوت شدیم که امام رضایی بود، شامگاه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۸، حسینیه جماران بیرجند، بیش از ۳ هزار خادمیار شهرستان بیرجند دور هم جمع شدند.

دعوتنامه ام را در دست گرفته ام و وارد این مراسم شدم، ورودی حسینیه جماران، خادمیاران از مهمانان استقبال می کردند، به محض ورود به مراسم بوی عطر حرم امام مهربانی سلطان خراسان به مشام می رسید، لبخندخادمان امام رضا علیه السلام دل هر کسی رو روانه حرمش می کرد.

 بعداز تلاوت زیبای قرآن و  همه یک صدا سرود پرچم جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام را خواندن، یک حس عجیبی سالن را فرا گرفته بود، انگار جسم خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام داخل سالن بود و روح و دلشان همانند کبوتران حرم روانه مشهد شده و همه یک صدا با اشک شعر زیبای  آمده ام آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی زِگناهم بده / ای حرمت ملجا درماندگان/ دور مران از درو راهم بده زمزمه شد.

همه خانواده های  شهدا آمده بودن با عکس شهدا حس زیبای فضای حسینه را فرا گرفته بود، در این حین متوجه خانم جوانی که یکی از خادمیاران حرم امام رضا علیه‌السلام بود شدم، او  همش خدا را شکر می‌ کرد که به لطف امام رضا علیه‌السلام فضایی فراهم شد تا بتواند لباس خدمت زائران امام رضا(ع) را برتن کند.



او خودش را  زهرا کیانی معرفی کرد و گفت: هیچ گاه گمان نمی‌کردم بتوانم خادم امام‌رضا علیه‌السلام شوم و اولین روزی که در حرم حضور یافتم به تمام آرزوهایم رسیدم.

خانم کیانی ادامه داد: بیش از یک سال است که از کشیک رفتنم به حرم امام رضا علیه السلام می گذرد و برکات زیادی این حضور بر زندگی ام گذاشته است.

در همین گفتگو ها بودم که مجری از سید وحید موسویان، مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی برای سخنرانی دعوت کرد، این جلسه با این بزرگی برای اولین دفعه در استان خراسان جنوبی با سه هزار خادمیار در حسینیه جماران برگزار می شود.

امروز اگر ما هر گونه مشکلی داریم به دلیل دوری از شناخت و ظرفیت مکتب امام رضا (ع) است

مدیر امور استان های آستان قدس رضوی با اشاره به این که ولی‌نعمت ما امام رضا (ع) است، گفت: اگر امام رضا (ع) را در تمامی زمینه‌ها از مادی گرفته، تا اخلاقی و معنوی ولی نعمت خود بدانیم تمامی مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) ولی نعمت مادی ، معنوی و اخلاقی زندگی ما است، ادامه داد: امروز اگر ما هر گونه مشکلی داریم به دلیل دوری از شناخت و ظرفیت کامل امام رضا (ع) است.

موسویان افزود: اصل خدمت، خادمیاری، کمک به محرومان در عرصه‌های مختلف بهانه است؛ ما می‌خواهیم به نیت امام رضا (ع) مشکلی را حل کنیم تا به این طریق خود را نزد امام رضا (ع) عزیز کنیم.

مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی اظهارکرد: امروزه مشکلاتی که در زمینه مدیریت اجرایی کشور در کف خیابان‌ها و سطح شهرها مشاهد می‌کنیم به دلیل فاصله گرفتن از گفتمان انقلاب اسلامی است.

موسویان ادامه‌داد: هرکجا از دستورات اطاعت کردیم، پذیرفتیم و جلو رفتیم خدا درها را بر روی ما گشود.

وی ادامه داد: توسل مقام معظم رهبری به امام رضا (ع) باعث شده، قدرت علی بن‌موسی‌الرضا (ع) در دستان و سخنان رهبر ایران باشد و با اقتدار در حرم مطهر رضوی از یکسان کردن حیفا و تلاویو با خاک صحبت کند.

موسویان ضمن تصریح این‌که یکی از مولفه‌های قدرتی ایران که دشمن از آن می‌ترسد قدرت موشکی ایران است، یادآورشد: حسن طهرانی مقدم پدر علم موشکی ایران با توسل به امام رضا (ع) فکر ساخت موشک را طراحی و اجرایی کرد و از زمان ساخت موشک در ایران شاهد هستیم، تمامی معادلات در خاورمیانه عوض شده است.

حسن طهرانی مقدم‌ها و حاج قاسم سلیمانی ها پرورش یافته مکتب امام رضا(ع) هستند

مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی اظهارکرد: امروز مملکت ما به حسن طهرانی مقدم‌ها که خود یک قاسم سلیمانی بود نیاز دارد و آنان پرورش یافته مکتب امام هشتم هستند.

موسویان خاطرنشان‌کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک خادم حرم مطهر رضوی، کسی بود که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف می‌کرد و توانست با برنامه‌هایی که داشت اسرائیل را هدف قرار دهد.

وی با بیان این‌که راه شهدا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله (عج) است.

مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی گفت: نسل جوان و جدیدی در کشور داریم، که بعد از گذشت ۴۰ سال اثبات کردند، کار تمام و انتقام بزرگ در حال نزدیک شدن است.

موسویان افزود: کلمات رمز آلود مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این مسئله را به ما الهام کرد، که رسیدن به اهداف با تکیه بر جوانان امکان‌پذیر است.

وی گفت: انقلاب اسلامی یعنی سر سفره اهل‌بیت (ع) باشیم و دست ما در دست اهل بیت (ع) باشد و هر عرصه تخصصی که نیاز به کمک دارد را پر کنیم.

مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی اظهارکرد: اگر بتوانیم انقلاب اسلامی را این گونه حفظ و منتقل کنیم کار جلو خواهد رفت و گرنه همان جایی که ایستاده‌ایم خواهیم ماند.

موسویان تصریح کرد: ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز در مرحله دولت سازی اسلامی پشت خاکریز گیر کرده‌ایم.

وی ضمن تاکید بر این‌که اقتصاد و مدل مدیریت اجتماعی باید اسلامی شود، افزود: تولید نرم افزارهای معرفی در علوم انسانی، سیاسی و تربیتی که در دانشگاه ها تدریس می‌شود باید به سمت معارف اهل‌بیت (ع) باشد.


انقلاب ما انقلاب رویش های جوان های انقلابی است

مدیر امور استان‌های آستان قدس رضوی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ادامه دارد هر چند شاهد ریزش و رویش‌هایی هستیم.اما این انقلاب خسته نمی‌شود، چراکه پشت انقلاب ما امضای حضرت صدیقه کبری (س) را دارد.

موسویان ضمن اشاره به فعالیت خادمیاری، گفت: قبل از این نظام خادم و مخدوم، خدمت تنها مختص حرم مطهر رضوی و در مباحث کفشداری، جاروکشی ودربانی بود اما طی سال‌های اخیر با آغاز طرح خادمیار رضوی در عرصه های مختلف در تمامی استانهای کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی به ثبت نام ۲۰۰ هزار خادمیار در سطح کشور در سامانه خادمیاری اشاره کرد و افزود: در موضوع خادمیاری تنوع خدمت رسانی بسیار زیاد است و تمامی اقدامات به صورت داوطلبانه و هدفمند جهت کمک به زائران امام رئوف انجام می‌شود.

مدیر امور استانهای آستان قدس رضوی گفت: اگر بتوانیم مسیر خادمیاری که اقدامی خیرخواهانه است، را ادامه دهیم، می‌توانیم مشکلات استان را با کمک خیران استانی برطرف کنیم.

وی اضافه‌کرد: تحول بزرگی در ساختار آستان قدس صورت گرفته و این مدل جدیدی برای خدمت رسانی به مردم است.

موسویان به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات واجب شرعی است و باید ضمن تقویت انتخابات و انتخاب اصلح خادمیاران توجه داشته باشند به نام خادمیار و از طرف آستان قدس رضوی در فعالیت‌های تبلیغاتی و برپایی ستادها برای نامزدها فعالیت نداشته باشند.

وی ضمن تاکید بر این‌که عدم استفاده از ظرفیت آستان قدس برای برپایی ستاد و تبلیغات یک ابلاغیه‌ای از طرف تولیت آستان قدس رضوی است، یادآورشد: ندر هیچ استانی از ظرفیت آستان قدس و امام رضا (ع) نباید به نفع شخصی و انتخاباتی بهره گرفته شود.

انتهای پیام/ ۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha