جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر حسن بشیر

حوزه/ رئیس سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی تصریح کرد: برای مقابله مطلوب با آسیب های حوزه رسانه باید بکوشیم که آموزش های سواد رسانه ای در کشور هر چه بیشتر و بهتر مردمی و فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسن بشیر طی سخنانی در جلسه شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به این که خوشبختانه امسال با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحول مثبتی در بحث راه اندازی همایش سواد رسانه‌ای ایجاد و این امر به دانشگاه امام صادق (ع) محول شد، گفت: با تشکیل شورای علمی و راهبری این همایش، با حضور اساتید و پژوهشگران از دانشگاه ها و پژوهشگاه های مختلف انتظار داریم تا این همایش در گفتمان‌سازی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی تحول مثبتی ایجاد کند.

وی با اشاره به پیشینه این همایش و نقش انجمن سواد رسانه‌ای ایران در برگزاری آن، استفاده از تجربه گذشته را سبب‌ساز اتفاقات بهتر در همایش پیش رو عنوان کرد و افزود: متاسفانه سواد رسانه‌ای در کشور شکل بازاری پیدا کرده و حال آن که ما در تلاشیم این مساله شکل عمومی و مردمی به خود بگیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران همچنین گفت: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد داریم تا به موضوع سواد رسانه ای و اطلاعاتی در نظام آموزشی کشور جایگاه مناسبی اختصاص دهیم که ایجاد گروه‌های درسی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در بسط و توسعه این نهضت بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات فضای مجازی اگر بخواهیم حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ تخصصی را با یکدیگر مرتبط کنیم باید به سواد مجازی، توجه بیشتری کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha