جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اکرم قاسمیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: رسیدن به مقام شهادت جز با عبادت و بندگی میّسر نخواهد بود و آن‌هایی که به مقام شهادت دست یافتند در سجده‌های نماز شب هچون حاج قاسم سلیمانی اشک ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، خانم اکرم قاسمیان، امروز ۲۱ بهمن ماه، در جمع طلاب خواهر شهرستان شاهین‌دژ اظهار داشت: انسان باید در زندگی، شهدا را الگوی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه نماز خاصیت بازدارندگی دارد، تصریح کرد: نماز مانند یک ترازو است و اگر انسان را به سمت نیکی‌ها سوق دهد، داری اثر بوده و اگر فرقی به حال فرد نداشته باشد، عبادت واقعی نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: در نماز نیروی باز دارندگی وجود دارد که انسان را از افتادن به حرام باز می‌دارد و موجب ایجاد نشاط معنوی می‌شود.

قاسمیان با اشاره به فضیلت شهادت در راه خدا، گفت: شهادت مقام بسیار والایی است و شهدا در بدو ورود به آن دنیا وارد بهشت می‌شوند و حال آن‌که بقیه انسان‌ها اگر خوب باشند به بهشت می‌روند.

وی تأکید کرد: رسیدن به مقام شهادت جز با عبادت و بندگی میسر نخواهد بود و آن‌هایی که به مقام شهادت دست یافتند که در سجده‌های نماز شب هچون قاسم سلیمانی اشک ریختند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ بیان داشت: دوری از آسیب‌های اجتماعی مثل قتل و سرقت و... فقط با نماز به دست می‌آید.

قاسمیان در پایان با اشاره به نقش پدر و مادر در زندگی انسان‌ها، افزود: پدر و مادر با عبادات خود می‌توانند الگوی مناسبی برای فرزندان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha