یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در مسئله سلامت روانی، معنوی و اجتماعی جامعه هماهنگ شوند، گفت: باید محوری وجود داشته باشد که این دو هماهنگ شوند، درواقع باید با هماهنگی های لازم در حد توان خود، اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت معنوی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر خود پیرامون اینکه «ما مطیع مسئولان بهداشتی هستیم» اضافه کرد: حرف بنده در رابطه با اینکه در قضیه اخیر ویروس کرونا هر چه مسئولان بهداشتی بگویند ما مطیع هستیم، حرف تازه ای نیست که از نظر ساختار جدید باشد، اما در ایران صدا کرد؛ امروز عده ای می گویند در ایران روحانیون به سخنان علمی بی توجه هستند!! در حالی که این گونه نیست. این سؤال مقابل ما وجود دارد که آیا روحانیون به این نکته توجه می کنند، در تشخیص موضوعی که امروز با آن درگیر هستیم باید از مسئولان بهداشتی تقلید کنیم، اگرچه حکم را روحانیون و علما بیان می کنند، اما تشخیص موضوع کار ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، تخصص را غیر از مدیریت دانست و عنوان کرد: به این معنا که ما باید نظر متخصص را بپذیریم، ولی در زمان مدیریت، متخصصین نیز باید مدیریت را بپذیرند، در غیر از این صورت هرج و مرج به وجود می آید، مدیریت واحد لازم است و باید به آن رسمیت دهیم، مدیر باید مشورت داشته باشد و مراعات حال همه را کند ولی نهایتا تصمیم باید با مدیریت واحد باشد.

وی افزود: امروز مسئله کرونا در ایران یک تهدید است، از این رو تبدیل کردن تهدید به فرصت باهوشی ما را می طلبد، جامعه روحانیت اصیل شیعه نسبت به علم احترام ویژه دارد و نظر تخصصی برای آنان مهم بوده و این موضوع برای ما در تاریخ همیشه باعث افتخار خواهد بود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در شورای تأمین و ستاد بحران بحث مدیریت و سلامت روانی را به عهده دانشگاه علوم پزشکی گذاشته اند، چراکه دانشگاه ظرفیت هایی دارد که باید از آن استفاده شود، همچنین حوزه علمیه نیز دارای ظرفیت هایی است که در دانشگاه وجود ندارد ، از این رو حوزه و دانشگاه امروز باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در مسئله سلامت روانی، معنوی و اجتماعی جامعه هماهنگ شوند، تاکید کرد:  باید محوری وجود داشته باشد که این دو هماهنگ شوند؛ مسئول ستاد سلامت معنوی استان حجت الاسلام والمسلمین محمودی هستند، از این رو باید یک هماهنگی ایجاد شود و در حد توان خود، اقداماتی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام به خدمات رسانی طلاب اشاره و بیان کرد: طلبه ای که زن و فرزندش فوت شده، اکنون به بیماران خدمت رسانی می کند و این نوع رفتار به جامعه آرامش می دهد، یا بنده در بازدیدم از بازار و صحبت با بازاریان از ماسک استفاده نکردم و فاصله را رعایت کردم، چون وقتی جمعیت افراد درگیر زیاد می شود ماسک و لوازم ضدعفونی سخت به همه می رسد چون روزانه نیاز است و ممکن است به عده ای نرسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha