پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کورش زارعی

حوزه/ بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور چند کتاب و فیلم پیشنهادی خود برای ایام تعطیلات نوروزی را نام بُرد.

کورش زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که امسال چند هفته قبل از فرارسیدن نوروز به علت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از هموطنان ما عملاً خانه نشین شدند، اظهار داشت: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای کتاب خواندن و نیز تماشای فیلم ها و سریال های مورد علاقه است.

وی با اشاره به این که یکی از رمان های جذاب بازار نشر، رمان "ارتداد" نوشته وحید یامین پور است، اظهار داشت: این رمان خواندنی در واقع یک کار عاشقانه انقلابی است که به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده و تاکنون نیز آن طور که بنده خبر دارم، فروش خوبی داشته و مورد اقبال خانواده ها و به خصوص نسل جوان کشور قرار گرفته است.

وی افزود: کتاب دیگری که به علاقه مندان پیشنهاد می کنم یک نمایشنامه مذهبی با عنوان " سفر خروج" نوشته عبدالرحمان شرقاوی از نویسندگان مطرح مصری است که آقای غلامرضا امامی آن را ترجمه کرده و انتشارات امیرکبیر این کتاب را به زیور طبع آراسته است.

بازیگر سریال یوسف پیامبر(ص) همچنین گفت: در حوزه تخصصی هنرهای نمایشی نیز به همت انتشارات نمایش، کتاب "مدیریت تئاتر، روش های راهبری برای قرن بیست و یکم" منتشر شده که نویسنده آن آنتونی راین و مترجم آن نیز آقای حسین ملکی است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از کتاب هایی که حقیقتاً به عقیده بنده هر خانواده ایرانی و بلکه هر مسلمان و غیرمسلمانی از هر مذهب و دیدگاهی باید یک نسخه از آن را در منزل خود داشته باشد، کتاب شریف "مکارم الاخلاق" شیخ رضی الدین طبرسی است که درباره اخلاق حسنه و فضایل و سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و دیگر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

زارعی همچنین در ادامه گفت: در بخش فیلم ها با توجه به حال و روز امروز کشور و البته بسیاری از کشورهای جهان، پیشنهاد می کنم عزیزان فیلم آمریکایی "شیوع" استیون سودربرگ محصول سال ۲۰۱۱ میلادی را ببینند که نشان می دهد چگونه ابرقدرت ها و امپریالیسم جهانی، ویروسی را برای از بین بردن بشر از طریق بیوتروریسم و جنگ های نوین طراحی می کند و به این وسیله بلایی خانمان برانداز بر سر انسان ها می آورد.

وی افزود: همچنین برای این که فضای مفرحی در خانه باشد، تماشای فیلم های کمدی همچون "نهنگ عنبر یک و دو " نیز خالی از لطف نیست، ضمن آن که به هر حال در ایام تعطیلات نوروزی نیز تلویزیون فیلم ها و سریال های خوب و جذابی برای مخاطبان انبوه خود تدارک دیده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha