یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ ویروس کرونا می تواند جنگ بیولوژیکی و بلا باشد، اگر جنگ بود باید مقابله کرد و اگر بلا دانسته ایم، لازم است برای رفع و دفع آن دعا و توسل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به موضوع ویروس کرونا درکشور و فارگیر شدن آن در عالم، گفت: اگر نشر این ویروس را در کشور از سوی بیگانگان و جبهه استکبار، جنگ بیولوژیکی بدانیم، باید بگویم جنگ قوائد و قوانین خودش را دارد، چراکه در جنگ همه چیز هست،از کشته شدن تا ضربه خوردن. لذا بحث ظلم و ظالم مطرح می شود.اگر کسی ظلم کرده باشد، در قیامت عقاب و اگر کسی مظلوم واقع شده باشد،، ثواب به  او داده خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: اگر نشر ویروس از سوی دشمنان نبوده، مانند مسائل طبیعی سیل و زلزلزله بوده  کاری به اروپا و ایران ندارد، چرا که در همه جا سیل و زلزله می آید.

وی اظهار داشت: اگر بلا دانسته ایم، این پدیده جدیدی است که ایجاد شده و لازم است پزشکان برای آن درمانی پیدا کنند. اما سوال این است آیا نمی توان برای رفع و دفع توسل و دعا کرد، آیا دعا اثر دارد؛ بله دعا و توسل اثر دارد. اگر انسان متدین باشد خودش را در برابر بیماری و نقل آن به دیگران مسئول می داند و اگر متدین نباشد و ضعیف الایمان باشد، خودش را در برابری بیماری دیگران و انتقال آن مسئول نمی داند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر آن را بلا دانسته ایم، باید بگویم چون انسانها در مسیر انسانی حرکت نمی کنند، پس این ویروس نتیجه آن است. در این جا  افرادی مقصر و بعضی هم مقصر نیستند، در این رابطه انسانهای قدرتمند که مقصر هستند، تکلیف شان مشخص است، اگر ظلمی کرده، عقابی خواهند داشت و اگر مظلوم واقع شده اند و به آنها ظلم شده ثواب داده خواهند شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha