چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
 اسرائیل طرح  جدید ساخت تونل راه آهن زیر بیت المقدس را فاش کرد

حوزه/ با سوءاستفاده از بحبوحه بحران ویروس کرونا، اسرائیل طرح جدیدی برای ساخت تونل راه آهن زیرزمینی در زیر شهر اشغالی بیت المقدس فاش کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aawsat، اسرائیل اخیرا طرحی جدید برای ساخت تونل راه آهن زیرزمینی را در شهر اشغالی بیت المقدس که به حومه مسجد الاقصی می رسد افشا کرده است.

این طرح با وجود نگرانی های جهانی از همه گیری ویروس کرونا ارائه می شود.

مرکز عربی برنامه ریزی جایگزین در سرزمین های اشغالی در گزارشی که منتشر کرده نوشت: مقامات اسرائیلی این طرح را در دوره اضطراری آماده کرده اند و اخیرا آن را در دوره شیوع بیماری منتشر کردند.

کمیته ملی زیرساخت اسرائیل این طرح را در جلسه ای در ۱۷ مارس اعلام کرده است.

مرحله اول این پروژه خواستار ساخت تونل راه آهن زیرزمینی است که غرب بیت المقدس را به دروازه مغربی متصل می کند و به حومه مسجد الاقصی می رسد. در حالی که در مرحله دیگر، احداث راه آهن در بالای زمین مشاهده خواهد شد که از چندین محله در بیت المقدس عبور می کند. این کمیته اطلاعیه ای را برای تهیه پروژه فوق الذکر منتشر کرده است.

در این گزارش توضیح داده شده است: تونل ساخته شده از زیر محله های فلسطینی در شرق بیت المقدس، به ویژه محله های شهر قدیمی سیلوان و ابور تور عبور خواهد کرد. به نظر می رسد، این امر تأثیر بسیاری در جنبه های مختلف زندگی این محلات خواهد داشت، که این مرکز به نوبه خود مطالعه خواهد کرد.

این مقام خاطرنشان کرد: این ها بخشی از پروژه های مبهم و خطرناک دیگری هستند که به طور پنهانی در این منطقه حساس اجرا می شوند.

از جمله این موارد می توان به پروژه «تونل معبد»  اشاره کرد که در زیر محله های شهر قدیمی جریان دارد و امنیت و ثبات آن را تهدید می کند و پروژه «شهر داوود» که حفاری های مختلف آن سیلوان و منطقه دروازه مغربی را تهدید می کند.

این مرکز اعلام کرد که پیگیری پروژه های اسرائیلی و شناسایی و تجزیه و تحلیل عواقب آنها را برای تعیین خسارت هایی که ممکن است به محله های عرب وارد کند، ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معین جلالی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    .الم‌ ترکیف‌ فعل‌ ربک‌ باصحاب‌ الفیل‌ .اسرائیلیها اگر‌ می‌ خواهند‌ دوباره‌ قصه‌ اصحاب فیل‌ رابازسازی‌ علنی‌ کنند‌ بسم‌ الله