دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم‌اندیشی مدیران جلسات جزء خوانی قرآن کریم در شهرستان هویزه برگزار شد

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مدیران جلسات جزء خوانی قرآن کریم با ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی مدیران جلسات جزء خوانی قرآن کریم با ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام برهانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، ضمن خیر مقدم و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: آنچه ماه رمضان را از بقیه ماه‌ها متمایز می‌‎کند، روحیه تقرب به خدا و قرانی خوانی آن است؛ ازاین‌رو انعقاد چنین جلسه‌ای جهت استفاده کردن از پیشنهادات افراد پیشکسوت در مدیریت جلسات جزء خوانی قرآن کریم به‌ویژه با توجه شرایط کرونایی فعلی، ضروری است.

وی پس از شنیدن دیدگاه‌ها و پیشنهادات کلیه مدیران جلسات جزء خوانی قران کریم شهرستان هویزه، در جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده، بیان کرد: با توجه به لغو و ممنوعیت فعلی برگزاری مراسمات جمعی، برگزاری جلسات جزء خوانی خانوادگی از توصیه‌های مؤکد است؛ چراکه تلاوت قران در منازل سبب ایجاد برکت و نورانی شدن آن منزل شده و الفت و مودت بیشتر اعضای خانواده را در بر خواهد داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، همچنین افزود: ارسال قرائت و تلاوت جزء خوانی قاریان شهرستانی در فضای مجازی نیز باعث ایجاد روحیه قرانی و معرفی نمودن چهره‌های فعال این عرصه می‌شود که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در تأیید یکی از پیشنهادات مطرح‌شده در جلسه، اظهارداشت: از فعالان عرصه قرانی تقاضا می‌کنم که علاوه بر اجرای برنامه‌های قرائت و تلاوت، به برنامه‌های تدبر و مفاهیم نیز توجه و عنایت ویژه کنند.

حجت‌الاسلام برهانی، با تأکید بر محور بودن مسجد در فرهنگ و ادبیات دین مقدس اسلام، گفت: در کلیه فعالیت‌های فرهنگی مسجد باید محور قرار گیرد؛ لذا از عموم فعالان قرانی انتظار دارم که برنامه‌ها را با محوریت مساجد پیش برند.

وی در پایان برگزاری مسابقات قرانی از جمله سؤالات ویژه هر جزء، مسابقات حفظ، مسابقات ترتیل را از جمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی دانست و گفت: رویکرد ما فعال کردن زیرمجموعه‌ها و ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به‌ویژه مساجد است؛ به همین دلیل سیاست اداره تبلیغات حمایت مادی و معنوی از برنامه‌های مذکور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    با سلام تشکر میکنیم