شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ امسال به علت شیوع ویروس کرونا یک سال ویژه شده و ما با یک آزمون الهی بزرگ روبرو هستیم که برای سربلندی در این آزمون باید به دنبال خدمت‌رسانی به نیازمندان و رفع مشکلات گرفتاران باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در ویژه برنامه رسانه‌ای مناجات شبانه ماه مبارک رمضان در کنار بارگاه ملکوتی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، با اشاره به فلسفه وجودی روزه، اظهار کرد: خداوند متعال ۱۱ ماه ما را آزاد گذاشته اما یک ماه تکلیف روزه را برای ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان تاکیدی بر رعایت خط قرمزهای خداوند است، عنوان کرد: انسانی که تقوا دارد ریشه تمام خوبی‌ها است و فردی که تقوا ندارد می‌تواند هر جرم و جنایتی را انجام دهد.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) افضل اعمال در ماه رمضان را دوری از گناه فرمودند، مطرح کرد: ماه رمضان از بهترین ماه‌های خداوند است و شب‌های قدر از بهترین شب‌ها در این ماه است؛ ما در این شب‌ها دعای جوشن کبیر را می‌خوانیم که این دعا زره ما است و ما را از گناه نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: در این دعا پس از ذکر خوبی‌ها، القاب و اسامی خداوند می‌گوییم پروردگارا به فریاد ما برس و ما را از آتش جهنم در امان بدار؛ هر چیزی که ما را از خداوند دور کند آتش جهنم است و آن چیزی که بین انسان و گناه حائل ایجاد می‌کند تقوا نام دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از تقوا به عنوان جمیع خیر دنیا و آخرت یاد کرده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در ادامه این حدیث فرمودند که انسان دوست دارد عزیز باشد و در همه چیز بهترین باشد و هر فردی که با تقواتر باشد به خداوند متعال نزدیک‌تر خواهد بود.

وی اضافه کرد: حضرت یوسف نیز تقوا و پاکدامنی پیشه کرد و خداوند نتیجه این تقوا را در عزیزکردن ایشان قرار دارد، برادران حضرت یوسف نیز به دلیل حسادتی که داشتند به گدایی و بیچارگی افتادند، درنتیجه گناه انسان را به ذلت و بدبختی می‌اندازد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه سفارش و وصیت چهارده معصوم تقوا است، تصریح کرد: شخصی نزد پیامبر(ص) آمد و نکته‌ای کلیدی برای تمام مشکلات را از ایشان درخواست نمود و پیامبر اکرم(ص) نیز در پاسخ آیه دوم سوره مبارکه طلاق را قرائت کردند.

وی ادامه داد: هر شخصی که امر و فرمان خداوند را بر تمام امور خود مقدم قرار دهد خداوند دو کار برای او انجام می‌دهد که این دو کار شامل نجات از گرفتاری‌ها و دوم تحقق رزق و روزی از جایی که حتی فکرشم را نمی‌کند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه هر فردی تقوا داشته باشد گویی به کل قرآن عمل کرده است، یادآور شد: طی تاریخ نمونه‌های بسیاری وجود دارند از افرادی که تقوا پیشه کردند و خداوند پاداش آن‌ها را به بهترین شکل داده و امروز نیز از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود که به عنوان مثال می‌توان به ملا کاظم ساروقی که در نزدیکی حرم مظهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز دفن هستند اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی می‌خواهد با ایمان‌ترین افراد روی کره زمین باشد فقط باید تقوا پیشه کند، ابراز کرد: تقوا پیشه کردن غیر از حفظ ایمان، آرامش انسان را نیز تضمین می‌کند چراکه فردی که معصیت نکند و واجبات را انجام دهد حق کسی را ضایع نکرده و ترسی در زندگی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد با بیان اینکه ماه رمضان کلاس خداوند برای افزایش ایمان و تقوای انسان است، بیان کرد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا یک سال ویژه شده و ما با یک آزمون الهی بزرگ روبرو هستیم که برای سربلندی در این آزمون باید به دنبال خدمت‌رسانی به نیازمندان و رفع مشکلات گرفتاران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha