جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
روز معلم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: معلمی یکی از توفیقات الهی است و بی‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان، اخلاص و صفای باطن آنهاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد، به مناسبت فرا رسیدن روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام  معلم  پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است: در جامعه انسانی و آرمانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است  و در اهمیت و مقام معلم همین بس که پروردگار عالم ، اولین معلم بشریت است و  جهان آفرینش مانند مدرسه ای است که افراد بشر هرکدام به تناسب تفاوت ها، درجات و استعداد ها،  شاگردان  این مدرسه هستند .

تعلیم و تربیت و معلمی  دارای ارزش و اهمیت والایی است  همانگونه که در منویات رهبر معظم  انقلاب(مدظله العالی)  به آن اشاره شده که می فرمایند :«صرف نظر از مجاهحدین .... باید بگویم که موثرترین و والاترین مشاغل معلمی است ، زیرا همه برای مدت کوتاه مدت کار می کنند ، ولی معلم برای استمرار زمان کار می کند، همه مصرف کننده نیروی انسانی  هستند و معلم تولید کننده ی نیروی انسانی است».

در جامعه اسلامی، وظیفه مهم تعلیم  بر عهده انسان های شریف و وظیفه شناسی است که از سر تعهد و دلسوزی در جهت رشد و شکوفایی استعداد های بالقوه افراد برای  رسیدن به کمال ، قرب الهی و سعادت در تلاش اند، لذا معلمی یکی از توفیقات الهی است  و  بی‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان، اخلاص  و صفای باطن آنهاست.

و قطعا در این میان نقش اساتید حوزه های علمیه که در راه اعتلای تعلیم و تربیت  و سعادت و تکامل بشری از هیچ کوشش مجاهدانه ای دریغ نمی کنند،  در شکل گیری جامعه آرمانی و الهی مهم و موثر خواهد بود.

اینجانب بسیار خرسندم که در این روز بزرگ با ادای احترام به مقام والای استاد شهید مطهری و تبریک به معلمان گرانقدر سراسر کشور، از زحمات خالصانه  کلیه اساتید حوزه های علمیه علی الخصوص اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد که به نشر معارف دین و تربیت بانوان عالمه مشغول به فعالیت هستند،  تقدیر و تشکر نمایم.

محمد کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha