سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ در عظمت این بانو همین اندازه بس که جزء چهار زن برتر اهل بهشت است. ایشان کسی است که پیامبر(ص) در مورد شان فرمود« خدیجه با من همراه شد و آن موقعی که همه تکذیب می کردند، ایشان مرا تصدیق و در شرایطی به من ایمان آورد؛ که کسی به من ایمان نیاورد.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: روز دهم ماه مبارک رمضان مشهور به روز وفات حضرت خدیجه(س) است. البته در رحلت ایشان و روز رحلت اقوال مختلفی است، این که ایشان بعد از حضرت ابوطالب(ع) رحلت کرده مسلم است، اما این که در کدام زمان رحلت کرده، مورد اختلاف است. اما پیامبر اسلام(ص) به دلیل عظمت آن بانو آن روز را سال حزن نامیدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ایشان اولین همسر پیامبر اسلام(ص) و تا آن بانو حضور داشت، حضرت با زن دیگر ازدواج نکردند و شرایط خدیجه(س) فوق العاده بود، چرا که بسیاری ازبزرگان قریش دنبال ازدوج با آن آن خانم بودند، ولی ایشان قبول نکردند چون شیفته پیامبر(ص) شده  بعد هم همه اموالش را در راه اسلام فدا کردند.

این استاد حوزه اظهار داشت: آن بانو دارای ویژگی هایی بودند که از جمله مادر حضرت زهرا(س) است  و ذریه پیامبر از نسل ایشان و حضرت زهرا گسترش پیدا کرد. وقتی که وفات آن بانو نزدیک شد به پیامبر گفتند، اگر در حق شما کوتاهی کردم مرا عفو کنید، پیامبر(ص) از ایشان به خاطر همه فداکاریها و زحمات تلاش و قدردانی کردند.

آیت الله غروی گفت: آن بانو اولین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و ایشان را تصدیق و دفاع و همه اموال را برای نشر اسلام هزینه کرد.

وی افزود: به  خاطر همه فداکاریهای ایشان، پیامبر گفتند« هیچ مالی مانند مال خدیجه این همه پربرکت برای اسلام نبود که بتواند به اسلام کمک کند».

عضو شورای عالی حوزه افزود: در تاریخ نقل شده  روزی حضرت محمد(ص)، خدیجه  را فراخواند و فرمودند، این فرد که پیش من است، جبرئیل است بعد فرمود اسلام شروطی دارد که ازجمله آن اقرار به توحید، نبوت، معاد، اصول شریعت، اطاعت از اولوالامر و برائت از دشمنان است. در این موقع آن بانو همه را اقرار و ولایت ائمه(ع) و حضرت علی(ع) نیز تصدیق کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در نقل وارد شده که حضرت خدیجه به شکل خاصی با حضرت علی(ع) بیعت کردند. در تاریخ وارد شده که برخی زنان پیامبر(ص) به حضرت خدیجه به دلیل تعریف زیاد پیامبر از ایشان، حسادت زیادی می کردند.

آیت الله غروی گفت:در عظمت این بانو همین اندازه بس که جزء چهار زن برتر اهل بهشت است. ایشان کسی است که پیامبر(ص) در مورد شان فرمود« خدیجه با من همراه شد و آن موقعی که همه تکذیب می کردند، ایشان مرا تصدیق و در شرایطی به من ایمان آورد؛ که کسی به من ایمان نیاورد.

وی افزود: حضرت خدیجه نقش بسیار پررنگی در نشر اسلام در ابعاد مختلف دارد چرا که ایشان ام المومنین و مورد توجه اسلام  و دین است

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha