دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ در عظمت حضرت خدیجه (س)همین اندازه بس که اولین شهیده اسلام و هر موقع پیامبر(ص) از او یاد می کرد، با عظمت یاد می کرد و می فرمود اسلام مدیون حضرت خدیجه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) گفت: در اسلام اولین زنی که مسلمان شد حضرت خدیجه و از مردان حضرت علی(ع) بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که از نظر اسلام زن جایگاه خاصی دارد افزود: اما این مسئله در تمدن غرب وجود ندارد و اصلا برای زن ارزشی قائل نبودند و تنها به عنوان کالا به او نگاه می کردند.

وی بیان داشت: اما اسلام از طریق حجاب به زن ارزش و هویت داد و همین مسئله موجب شد، جامعه خوب و سالمی تربیت شود. در کنار این موضوع اسلام برای زن شرافت قائل بود و به همین دلیل سوره نساء در کرامت زن نازل شده است تا نشان دهد که دین برای زن، مادر و همسر احترام فوق العاده ای زیادی قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنیی نژاد با بیان این که سیره عملی حضرت خدیجه در بحث عفت، پاکدامنی، حجاب و پیروی از ولی خدا، بهترین الگو برای زنان جامعه می تواند باشد، گفت: این مسئله موجب شد این بانو جایگاه بسیار والایی در پیشگاه خدا پیدا کند تا جای که خدا بر او سلام و درود بفرستد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که زنان پاکدامن نقش بسیار پررنگی در جامعه سازی و تربیت افراد می توانند داشته باشند، گفت: در این رابطه می توان به حضرت خدیجه نمونه آورد که توانست فرزندی مانند حضرت زهرا (س)را تربیت کند که این بانو خود مادر 11 امام معصوم(ع)باشد.

وی بیان داشت: در عظمت حضرت خدیجه(س) همین اندازه بس که اولین شهیده اسلام و هر موقع پیامبر(ص) از او یاد می کرد، با عظمت یاد می کرد و می فرمود اسلام مدیون حضرت خدیجه(س) است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha