شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تقویت فکری و اعتقادی و ارتقای ایمان و باورهای قلبی و نیز پالایش جبهه حق از مؤمنان ضعیف به‌ویژه در مناصب و مسئولیت‌ها، پیش‌نیاز برتری در جنگ نرم دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشستی با مبلغان، با اشاره به تداوم جنگ نرم و سخت دشمن با نظام اسلامی، به تبیین رسالت نیروهای فرهنگی در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: هم‌زمان با جنگ نرم، استفاده از ابزار جنگ سخت، برای ترسانیدن دل‌های مؤمنان، توسط دشمن به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: شیطان با تجهیزات و ابزار پیشرفته و تدارکات قوی و یارگیری‌های فراوان و نیروهای بسیار به میدان جنگ می‌آید اینجا نیز امیدش به انسان‌های ضعیف الایمانی است که دل درگرو دنیا داشته و از ترس مال و جان و قدرت و... دل‌هایشان می‌لرزد و میدان را خالی می‌کنند. اینان دوستان شیطان‌اند که ترس از دشمن به جانشان نشسته است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اینجاست که تقویت فکری و اعتقادی و ارتقای ایمان و باورهای قلبی اهل ایمان اهمیت و اولویت پیدا می‌کند و نیز پالایش جبهه حق از مؤمنان ضعیف به‌ویژه در مناصب و مسئولیت‌ها، ضرورت پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: در این زمینه دستور قرآن مشخص است؛ دشمنت را بشناس، به او دل نبند، به او اعتماد نکن، اسیر دروغ‌سازی‌هایش نشو، از قدرت و کثرت و امکاناتش نترس و محکم در برابر او بایست.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: حال سؤال این است عامل اصلی و جوهری تحقق همه این دستورات چیست؟ پاسخ معلوم است از خدا باید ترسید.

وی اضافه کرد: ترس در اینجا به معنای رعایت حلال و حرام و قوانین شرعی و حرکت در مسیر شریعت است که نقطه محوری رفع مشکلات و پیروزی است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: قرآن می‌گوید نه‌تنها از دشمن نترس بلکه او را بترسان، راز مقاومت و پیروزی در همین است و راه آن در این آیه است که بارها مورد تأکید رهبر عزیزمان بوده است: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ».

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید و همچنین اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و همچنین گروه دیگری غیر از این‌ها را که شما نمی‌شناسید و خدا آن‌ها را می‌شناسد و هر چه در راه خدا و تقویت بنیه دفاعی اسلام انفاق کنید، به‌طور کامل به شما بازگردانده می‌شود و به شما ستم نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha