دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صادق اصغری علایی

حوزه/ رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۷۷ فقره رأی به نفع موقوفات استان سمنان در سال ۱۳۹۸ صادر شد.

صادق اصغری علایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: با توجه به طرح دعاوی مختلف در راستای دفاع از حقوق موقوفات در مراجع قضایی استان با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تعداد ۸۶ فقره از دادخواست‌های حقوقی و کیفری در محاکم بدوی و تجدیدنظر استان مورد رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۷۷ فقره رأی به نفع موقوفات استان صادرشده و تعداد ۹ فقره از آرا نیز در راستای رسیدگی به درخواست‌های تولیت موقوفات به نفع متقاضیان تولیت صادرشده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از آنجایی‌ که عرصه و اعیان رقبات وقفی به‌صورت اجاره درید مستاجرین می‌باشد، بیشتر دادخواست‌های مذکور در راستای وصول حقوق املاک وقفی از قبیل مطالبه اجور معوقه و اجرت‌المثل ایام تصرف می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد چهار فقره از دعاوی در راستای دفاع از اصل وقفیت املاک موقوفه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بوده که با اخذ رأی، از تضییع حقوق موقوفه جلوگیری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه اصغری علایی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    سلام باید قدر چنین کارمندی رو بدونید. قربون بابای خوبم بشم که اینقدر کار انجام میده برای این اداره خب بابا جان این انتقالی رو امضا کن بزار بریم از این اداره اینقدر بدبخت نشیم. این همه کار یه قرون به ادم نمیدن. حقوق پدر من با حقوق یه ابدارچی باید یکی باشه؟؟؟ استان های دیگه پاداش هاشون ۴میلیون ۵میلیون .یکم خرج کنید .