یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود زاده

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هدایت بر لزوم زنده نگه داشتن انگیزه های تحول خواهی در جامعه برپایه آرمان های انقلابی تأکید کرد.

مریم محمودزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تأکید بر رویکرد تحولی از سوی مقام معظم رهبری، به جهت نیاز مبرم جامعه برای حرکت و نیل به سمت موفقیت و پیشرفت است، اظهار داشت: ما باید به تأسی از کلام و سیره نورانی امام راحل و تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، همچنان انگیزه های تحول خواهی را در جامعه بر اساس آرمان های انقلابی خود زنده نگاه داریم و در این راستا در مقابل فشارها، تحریم ها و جنگ روانی و فکری دشمنان، منفعل و خسته و مأیوس نشویم.

وی افزود: در آموزه های دینی ما به ویژه بر این مساله تأکید شده که باید بر اساس رویکردها و نیازهای روز جامعه حرکت کرد و در این مسیر البته در گذشته متوقف نماند بلکه زمینه رشد و تعالی در آینده را به خوبی فراهم نمود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای دست یابی به اهداف تحولی می بایست در زمینه ها و عرصه های مختلف، شرایط ایجاد تحول را مهیا کرد، خاطرنشان کرد: لازمه تحول خواهی و تحول گرایی بیش و پیش از هر چیز باور و اعتقاد به تحول چه در میان مردم و چه به خصوص نخبگان و مسئولان جامعه است.

وی همچنین بیان داشت: در این راستا بی تردید، متخصصان و نخبگان علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی رسالت مهمی برعهده دارند، به این خاطر که حوزه و دانشگاه در واقع دو مرکز اصلی علم و معنویت و رشد و پیشرفت جامعه به شمار می روند و لذا می بایست گذشته از مباحث صرفاً تئوریک، راهکارهای عملی برای تحقق تحول شایسته و مورد انتظار ارائه نمایند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha