سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد

حوزه/ مسئول هیئت انصاردارالعباده یزد گفت: هر کاری که هجرت به سمت خدا و رسول حساب شود حتی تحصیل علم برای خدا، جهادهای فرهنگی با مقصد الی الله را هم شامل می‌شود، پس حرکت به سمت مجلس امام حسین(ع) نیز هجرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد در سخنرانی مجازی قرار هفتگی هیئت انصار ولایت یزد که در آستانه ماه محرم به صورت مجازی با موضوع «ادب عاشقی-قسمت سوم» برگزار شد، اظهار داشت: زیارت از راه دور هم زیارت و هم سفارش شده و دارای دستورالعمل است. مجالس اهل‌البیت از جهتی زیارت از راه  دور و از جهت دیگر همین مجالس و مکان‌ها محل زیارت امام است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در زیارت‌ها سفارش شده مسئله هجرت است، افزود: در آیه ۱۰۰ سوره نساء آمده است«وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» اگر کسی از خانه‌ خودش به سمت خدا، رسول خدا و ولی خدا هجرت کند و در راه بمیرد، خدا اجرش را می‌دهد. بنابراین اگر کسی از خانه خود به قصد زیارت امام حی یا زیارت امامی که از دنیا رفته است حرکت کند مشمول آیه می‌شود.

مسئول هیئت انصارولایت دارالعباده یزد ادامه داد: هر کاری که هجرت به سمت خدا و رسول حساب شود، حتی تحصیل علم برای خدا، جهادهای فرهنگی با مقصد الی الله را شامل می‌شود، حرکت به سمت مجلس امام حسین(ع) نیز هجرت است.

مهدوی نژاد  گفت: اگر کسی به سمت زیارت امام حسین(ع) حرکت کند و در این راه از دنیا برود و یا شهید شود خداوند جایگاه والایی به او خواهد داد، در روایت دیگری آمده است، کسی که بر محبت اهل‌البیت(ع) بمیرد اجر شهید دارد.

وی با اشاره به اینکه هجرت معنوی، هجرت از ظلمات وجود انسانی به سمت نور است، گفت:  هجرت باطنی یعنی دل کندن و کوچ کردن از تعلقاتی که پای ما را بسته و در خودمان اسیر کرده است.

مسئول هیئت انصارولایت دارالعباده یزد خاطر نشان کرد: از بدی‌های وجود باید هجرت کرد؛ اگر در رذائل وجود بمانیم به مقصود نمی‌رسیم، لذا در هجرت ظاهری، هجرت باطنی را نیز همراه کنید.

این مبلغ دینی ابراز کرد: بسیاری از ما به مقصد می‌رسیم، اما به مقصود نمی‌رسیم؛ اگر سفر باطنی و ظاهری را با هم داشته باشیم آن گاه بهره و لذت‌هایی خواهیم برد که دیگران نبرده‌اند.

برپایه این گزارش، مراسم عزاداری ماه محرم از پنجشنبه این هفته به همت هیئت انصاردارالعباده یزد از 30 مرداد به مدت 10 شب از ساعت 21 الی 23  در  آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (علیه السلام) واقع در بلوار جمهوری برگزار می شود.
 

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha