یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجه الاسلام سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور

حوزه/ متاسفانه تصور ما نسبت به فضای مجازی ساده انگارانه بوده و بودجه ناچیزی برای آن اختصاص داده می شود، در حالی که در کشورهای دیگر می بینیم که این عرصه بسیار جدی گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی پیش از ظهر امروز در نخستین مجمع عمومی انجمن مطالعات فضای مجازی که در سالن آیت الله حائری به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد  عنوان کرد: فضای مجازی یک ظرفیت بزرگ بوده و چالش های بزرگی را هم برای جامعه بشری دارد.

وی فضای مجازی را متفاوت از فضای فیزیکی دانست و تاکید کرد: ما می توانیم از ظرفیت های فضای مجازی برای اجرای عدالت در جهان استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عدالت اجتماعی یک موضوع بسیار کلیدی برای جامعه اسلامی بوده و ما باید به سمت استقرار تمدن اسلامی حرکت کنیم، برای این حرکت ظرفیت های فراوانی در فضای مجازی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بیان کرد: شفاف سازی و استفاده بهینه از منابع مالی کشور و هوشمندسازی فرآیندهای اداری از مزایای فضای مجازی است؛ در عین حال آسیب هایی هم دارد و اینترنت اساسا زاده آمریکا است.

وی ادامه داد: دسترسی دشمن به داده های مهم امکان پذیر بوده و ما می بینیم که دولت استعماری به بسیاری از این داده ها دسترسی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اینکه ما در داخل جمهوری اسلامی فضای امنی برای این فعالیت های مجازی ایجاد کنیم، امکان پذیر است و امروز داده های مهمی داریم که اختراعات و کسب و کارهای ما در آن قرار می گیرد، این موضوع لزوم استفاده از فضای مجازی بومی را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی اضافه کرد: ما باید در زیرساخت ها و محتوای فضای مجازی سرمایه گذاری کنیم؛ متاسفانه تصور ما نسبت به فضای مجازی ساده انگارانه بوده و بودجه ناچیزی برای آن اختصاص داده می شود، در حالی که در کشورهای دیگر می بینیم که این عرصه بسیار جدی گرفته می شود.

وی یادآور شد: امروز ارزش سرمایه گوگل بسیار بالاتر از زمان افتتاح آن بوده و ارزش افزوده فضای مجازی بسیار بالا است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما اگر یک سخنرانی می کنیم، اگر فیزیکی باشد محدود به مکان است، اما در عرصه جهانی تولیدات ما در معرض استفاده جهانی قرار می گیرد، امروز طلایی ترین فرصت برای حوزه های علمیه است تا سخن دین را جهانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بیان کرد: با روحیه ای که از آیت الله اعرافی درباره کارهای راهبردی و بلندمدت سراغ داریم، حتما شاهد تحول حوزه در بخش فضای مجازی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha