دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: بی تفاوتی در بحث امر به معروف و نهی از منکر می تواند خسارت های معنوی و روحی بسیار بر کالبد جامعه وارد می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در نشست بصیرتی با جمعی از طلاب که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، عنوان کرد: فطرت انسان مانند آینده ای پاک و زلال است، ولی به مرور زنگار روزگار باعث می شود که غبار بر روی این آینه صاف و زلال بنشیند، لذا باید مواظب کردار خود باشیم تا فطرتمان دستخوش ناملایمتی های روزگار نشود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار ادامه داد: امروز بسیاری از دل مشغولی های زندگی، ما را از اصل و مبدا دور ساخته است، لذا نیازمند یک تلنگر هستیم که باز حقیقت وجودی خود را دریابیم، اینجاست که اسلام برای نجات روح انسان از پلیدی ها هم رسول و امام را برای ما فرستاده است و هم اینکه احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جوامع انسانی به حدی والاست که اگر بتوانیم که این فریضه را درست و کامل انجام دهیم بی شک با مدینه ای فاضله روبرو خواهیم شد، اما بی تفاوتی در بحث امر به معروف و نهی از منکر می تواند خسارت های معنوی و روحی بسیار بر کالبد جامعه وارد می آورد.

حجت الاسلام معصوم خانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امر به معروف و نهی از منکر تنها خلاصه به حجاب و پوشش نمی شود، بلکه این مهم و واجب الهی بسیار وسیع و گسترده است تا جایی که تمام زندگی ما را در بر می گیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: اگر مسئولان، مدیران و حتی مردم نسبت به این سنت الهی احساس تکلیف کنند، بی شک جامعه ای آرمانی، معنوی و دور از هر بدی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اهمیت این سنت و فریضه الهی به حدی در اسلام والاست که امام حسین علیه السلام در راه احیای آن جان عزیز خود را در طبق اخلاق گذاشت، لذا بی تفاوت بدون به سنت امر به معروف و نهی از منکر از سوی ما نه تنها مشکلاتمان را بیش از پیش خواهد کرد، بلکه در دنیای دیگر باید پاسخگوی این بی تفاوتی خود باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha