پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شاهچراغ

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) از برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تا ۱۱ شهریور ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برنامه های حرم مطهر شاهچراغ(ع) در دهه محرم اظهار داشت: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی بسیاری در ایام دهه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به آئین تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری بر فراز گنبدهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد(ع)، افزود: این برنامه در روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه ساعت ۱۸ توسط خدام سومین حرم اهل بیت(ع) همراه با مرثیه‌سرایی سعید خائف‌پناه برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) با تصریح اینکه مراسم سوگواری حسینی از ۳۰ مرداد ماه آغاز و تا ۱۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین رضوی اردکانی و ملک‌مکان و مرثیه‌سرایی کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، خلیل نگهبان، سعید خائف‌پناه، نجف روستا، جعفر علی‌زاده، علی حسین‌زاده، مهدی رسولی، هادی آسیابانی و هاشم عبدالرحیم‌زادگان در صحن مطهر برگزار خواهد شد.

وی از مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در رثای شهادت امام حسین(ع) از روز دوم محرم تا ۹ شهریور ماه خبر داد و عنوان کرد:  ویژه برنامه رادیو حرم نیز به‌صورت زنده در طول دهه اول محرم هر روز پخش خواهد شد.

حجت الاسلام سلامی، قرائت زیارت عاشورا از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور هر روز از ساعت ۶:۱۵ تا ۷:۱۵ صبح در ایوان حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمد(ع) رااز دیگر برنامه های دهه محرم حرم مطهر شاهچراغ(ع) بر شمرد و بیان داشت: در روز عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در صحن مطهر قرائت خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقه اینترنتی «ثارالله» با موضوع قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت علاقه‌مندان از اول تا ۱۲ شهریور جهت دریافت متن و شرکت در آزمون آنلاین آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به محفل انس با قرآن کریم در طول دهه اول محرم در صحن مطهر بیان کرد: کلاس‌های تخصصی مرکز دارالقرآن نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، ثبت‌نام و آغاز این دوره‌های آموزشی قرآنی در طول ایام محرم انجام می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha