دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزاداری اصحاب رسانه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، نتیجه ایمان بدون معرفت را جنگ‌های جمل، صفین و نهروان در صدر اسلام و شکل گیری داعش و گروه‌های تکفیری و جنایت‌های این گروه‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری اصحاب رسانه شیراز که در مسجد نوری برگزار شد، با اشاره اهداف قیام کربلا، اظهار داشت: معرفت دهی و آگاهی بخشی و بیداری جامعه از جمله اهداف مهم این قیام بود.

وی با بیان اینکه داشتن معرفت اصل، و ایمان فرع کار محسوب می شود، اضافه کرد: ایمان بر مبنای معرفت ارزشمند است، همچنین دینداری بدون معرفت زیان بار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نتیجه ایمان بدون معرفت را جنگ‌های جمل، صفین و نهروان در صدر اسلام و شکل گیری داعش و گروه‌های تکفیری و وهابیت و جنایت‌های این گروه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در نهروان، خوارج همه اهل نماز و قرآن بودند، اما ایمان و عباداتشان فاقد بصیرت و آگاهی بود.

وی افزود: در زمان ما نیز  وهابیت و داعش، بسیار متمسک و بعضا متعبد و نمازخوان، قاری و حافظ قرآن هستند اما می بینید که چه راحت مسلمانان را می‌کشند و به مهره آمریکا و اسرائیل بدل شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در خصوص آگاهی و معرفت بخشی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر متذکر شد: آگاهی و معرفت بخشی وظیفه خطیر رسانه است، البته منکر تنها مشمول مسائل ریز نیست؛ حجاب و عفاف خیلی اهمیت دارد، اما در جامعه منکرهای بزرگتری داریم؛ اختلاس، مفاسد و خدای ناکرده ظلم‌هایی که اگر باشد، باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو پرداختن رسانه به منکرات و فساد ایجاد شده در جامعه بسیار موثر است.

گفتنی است، مراسم عزاداری اهالی رسانه در استان فارس در قالب هیئت والعصر شیراز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور خبرنگاران، عکاسان، مسئولان رسانه و جمعی از مدیران ادارات و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha