یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موشکی

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه حجت به تمام معنا در روز عاشورا برای همه مؤمنین و اعصار تمام شد، گفت: امام حسین(ع) در جریان یاری دین خدا هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نگذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی جوینانی، امام جمعه آران و بیدگل در جمع عزاداران حسینی گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی نزاجا با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، گفت: شما ارتشیان در قلب مردم جای دارید و مردم همیشه به شما افتخار می کنند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه»، افزود: انسان برای طی کردن راه سعادت به دو وسیله «عقل» و «وحی» نیاز دارد که در این میان امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) چراغ راهنما و وسیله هدایت انسانها هستند.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه با اشاره به واقعه بزرگ عاشورا، گفت: مهم‌ترین سؤالی که در روز عاشورا هر یک از انسان‌های مؤمن و ارادتمندان به سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) باید از خود بپرسند، عبارت است از اینکه «ما چقدر برای یاری دین و ولیّ خدا آماده‌ایم؟» این اصل مسئله است و عاشورا چنین الهام و پیامی دارد، سیدالشهدا(ع)، خانواده‌ آن بزرگوار، اصحاب و یاران آن حضرت نمونه کامل این قضیه هستند.

وی با بیان اینکه حجت به تمام معنا در روز عاشورا برای همه مؤمنین و اعصار تمام شد، بیان داشت: امام حسین(ع) در جریان یاری دین خدا هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نگذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha