دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، الگوگیری عملی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) را رمز سعادتمندی بشریت عنوان کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: حضرت رسول اعظم(ص) در آن بیان معروف می فرمایند که من برانگیخته شدم برای اتمام مکارم اخلاقی و لذا معلوم می شود که تبیین و ترویج مفاهیم و ارزش های ناب اخلاقی تا چه حد در سیره پیامبر رحمت دارای اهمیت و ضرورت است.

وی افزود: اگر به تعالیم و آموزه های نبوی هم دقت کنیم متوجه می شویم که تعلیم و تزکیه دو پایه اصلی این آموزه ها به شمار می رود که البته بر پایه آیات نورانی قرآن مجید، تزکیه و آراسته شدن به مکارم اخلاقی همواره مقدم بر تعلیم آموزه های دینی است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که خدای متعال در قرآن کریم از پیامبر اکرم(ص) با عناوین بلندی چون خُلق عظیم و اخلاق حسنه یاد می کند، گفت: ما چنانچه خودمان را پیرو پیامبر(ص) و خاندان مطهر ایشان می دانیم، می بایست قبل از هر چیز، اخلاق و رفتارمان رنگ و بوی پیامبر(ص) و اهل بیت را داشته باشد.

وی اظهار داشت: چنانچه کردار و رفتار ما چه در ابعاد فردی و چه ابعاد اجتماعی این گونه باشد و این که به عنوان یک مسلمان و شیعه، زندگی مان آمیخته با فضایل اخلاقی باشد و از رذائل اخلاقی به دور باشیم، قطعاً به سعادت دنیا و آخرت می رسیم و بسیاری از مشکلات ما نیز به این وسیله حل می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در خاتمه گفت: آن چه قابل توجه باید باشد این که رسول الله(ص) الگوی کامل برای همه ابنای بشریت است و ما باید از این منبع عظیم و انرژی بخش نور و هدایت بهره مند شویم تا جامعه مان بتواند به خوبی راه سعادت و عاقبت به خیری را دنبال کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha