دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد حسن رستمیان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: دانش قدرتی برای یک کشور ایجاد می‌کند که دشمن از آن قدرت و اتفاقی را که در سایه علم و دانش برای کشور می افتد، خوف و خطر دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام  و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، در پیامی به مناسبت روز دانشجو نوشت: دانش قدرتی برای یک کشور ایجاد می‌کند که دشمن از آن قدرت و اتفاقی را که در سایه علم و دانش برای کشور می افتد ، خوف و خطر دارد.

متن پیام مدیر حوزه علمیه استان سمنان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ؛ آیا کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند مساوی هستند؟هرگز!»

۱۶ آذر ماه که به نام روز دانشجو نامگذاری شده است در واقع فرصتی است برای اینکه به این مسئله بیندیشیم که امروز رسالت دانشجو چیست؟

ما در ایامی که امسال روز دانشجو را پشت سر می گذاریم شهیدی از جنس دانش، شهید فخری زاده را دشمن مذبوحانه و ذلیلانه این دانشمند عزیز را از ما گرفت و در واقع ما در این روز باید به این مسئله بیندیشیم چرا دشمن با علم و دانش این گونه برخورد میکند؟ معلوم می‌شود که دانش قدرتی برای یک کشور ایجاد می‌کند که دشمن از آن قدرت و اتفاقی را که در سایه علم و دانش برای کشور می افتد ، خوف و خطر دارد.

بنابراین رسالت اصلی دانشجویان ما این است که خلاء های علمی را در کشور پر کند امروزه بعضی از علوم در انحصار دشمنان قرار دارد که باید با تفکر انقلابی یک دانشجوی انحصار شکسته می شود.

عرصه بعدی اینکه دانشجویان عزیز ما باید در آن عرصه رسالت خودشان را انجام بدهند، عرصه تهذیب است و دانش بدون تهذیب، دانش مضری خواهد بود؛ قرآن کریم وقتی که سخن از «یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ» می آورد، در کنار آن «یُزَکّیهِم» وجود دارد یعنی در کنار دانش تهذیب است که ارزش دانش را بالا میبرد و رسالتی که دانشجویان عزیز ما دارند همین مسئله است که ان‌شاءالله در عرصه علم آموزی در کنار علم و دانش به تهذیب هم بپردازند، مخصوصا در سنین جوانی که تهذیب بسیار ارزش دارد .

عنصر بعدی در عرصه رسالت دانشجویان عزیز بصیرت است، بصیرت انقلابی یعنی بصیرتی که یک جوان در سایه آن بصیرت آینده خودش را ترسیم می‌کند این باید مورد توجه دانشجویان عزیز ما باشد، لذا ما این روز را گرامی می‌داریم و به همه دانشجویان استان سمنان این روز را تبریک عرض می کنیم و امید آینده درخشان را برای نسل جوان دانشجویی آرزو می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

محمدحسن رستمیان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha