یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ انیس الحسین خان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انیس الحسین خان گفت:خدمات وی فقط در کشور پاکستان محدود نیست، بلکه خدمات ارزنده و با خاطره ای طولانی را در جمهوری اسلامی ایران نیز انجام داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین انیس الحسین خان، مدیر دفتر نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در شهر اسلام آباد پاکستان در مراسمی که به مناسبت چهلمین روز درگذشت  حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی سید نیاز حسین نقوی در حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور برگزار شده بود گفت: مرحوم قاضی نیاز یک مدیر خوب، دور از افراط و تفریط و شخص معتدلی بود.

وی گفت: آن مرحوم یک عالم دینی شجاع، فهمیده و با بصیرت بود، خدمات وی فقط در کشور پاکستان محدود نیست، بلکه خدمات ارزنده و با خاطره ای طولانی را در جمهوری اسلامی ایران نیز انجام داده است. آن مرحوم از نظر علمی، عالم دینی بسیار موفقی بود و منشأ همه صفات وی را می توان به دین‌فهمی نسبت داد.

حجت الاسلام انیس الحسن به خدمات مرحوم قاضی به مدارس حوزوی پاکستان اشاره کرد و گفت: وی با پیروی از شیخ الجامعه حجت الاسلام والمسلمین اختر عباس نجفی، استاد العلما حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یار شاه نجفی و محسن ملت حجت الاسلام والمسلمین سید صفدر حسین نجفی، نقشی حیاتی را در ایجاد و توسعه مدارس حوزوی پاکستان ایفا کرد.

وی افزود: قاضی نیاز حسین نقوی به زیردستان و همکاران خود اعتماد می کرد و این باعث تشویق همکاران وی و کارکرد بهتر آنان می شد.

وی با اشاره به همکاری مرحوم قاضی با جامعه المصطفی در پاکستان گفت: از زمانی که جامعه المصطفی العالمیه سفر خود را در پاکستان آغاز کرد، مرحوم قاضی نیاز همیشه ما را پشتیبانی و راهنمایی می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha