یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دولت نپال به بازسازی و مرمت مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند

حوزه/ وزیر فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی نپال، ضمن بازدید از یک مسجد تاریخی با ۵۰۰ سال قدمت، اعلام کرد که دولت برای بازسازی این اثر تاریخی، بودجه اختصاص خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از myrepublica، وزیر فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی کشوری نپال گفته است که مساجد نماد تحمل مذهبی و حسن نیت در کشور ما هستند. یوگش بهتارای این سخنرانی را امروز پس از بازدید از مسجد تاکیای کشمیرای پنچا در منطقه غنتاغار امروز انجام داد.

به همین مناسبت، وزیر فرهنگ اظهار نظر کرد که مسئولیت حفاظت و ترویج هر دین و فرهنگی بر عهده دولت است.

وی با بیان اینکه دولت بودجه‌ای را برای این مسجد اختصاص داده است ، گفت که وظیفه دولت حفظ و محافظت از این مسجد جامع ۵۰۰ ساله است که اهمیت ویژه‌ای در تاریخ منطقه و کشور نپال دارد.

صمیم میا انصاری ، رئیس کمیسیون مسلمانان ، گفت که جامعه مسلمانان با تخصیص پول برای اعتلای و حمایت از جامعه راضی هستند.

دامودار گوتام مدیر کل گروه باستان‌شناسی نپال نیز به مناسبت اینکه این مسجدجامع  در قرن ۱۵ ساخته شده است، آن را یکی از قدیمی‌ترین مساجد نپال دانسته و در این باره افزود: در آن زمان، مسلمانان از کشمیر در ارتباط با تجارت در زمان پادشاه وقت راتنا ملا وارد نپال شدند و مسجد در زمان پادشاه  بعدی یعنی پراتاپ ملا ساخته شد.

محمد فاضل رئیس مسجد کشمیری گفت که آنها از زمان تأسیس مسجد هیچ کمکی را قبول نکرده اند و این اولین بار است که حمایت دولت را می‌پذیرند.

کمک های مالی ارائه شده توسط دولت برای بازسازی ، نقاشی و ساخت یک دروازه سنتی در مسجد استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha