دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: از آنجائیکه قم خاستگاه انقلاب و پیشگام بسیاری از طرح های ملی است، امروز با راه اندازی برنامه رادیویی «صدای دانایی» مرزهای آموزش را برای اولین بار در ایران و حتی خاورمیانه گسترش داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در نشست مشترک با مشاورعالی معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مربیان نهضت سوادآموزی استان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه علم از قم به تمام عالم منتشر می گردد، افزود: با توجه به شرایط خاص این روزها که از اواخر سال گذشته به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان حاکم شد و ایران هم از این موضوع مستثنی نبود، عملا بسیار از فعالیت ها تحت الشعاع قرار گرفت ولی با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، فعالیت های آموزشی سوادآموزان هرگز متوقف نشد.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات آتش به اختیار تمامی همکاران مان در سوادآموزی استان توانسته ایم طی این مدت چندین قرارداد توسعه همکاری با سازمان ها و نهادهای استان منعقد کرده ایم و در یک طرح همکاری با سامانه ۱۳۷ شهرداری کلانشهر قم موفق به اجرای پیام اطلاع رسانی دعوت از کم سوادان و بیسوادان استان به منظور حضور در دوره های سوادآموزی شده ایم.

حجت الاسلام قاسمی نیا در ادامه به پخش برنامه رادیویی «صدای دانایی» برای آموزش سوادآموزان اشاره کرد و اظهارداشت:هم  اکنون در قالب ویژه برنامه صدای دانایی برای نخستین بار در سطح کشور و حتی منطقه از ظرفیت رادیو برای آموزش به سوادآموزان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: به غیر از اینکه سوادآموزی را یک مهارت فردی می‌دانیم تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک مهارت اجتماعی نیز معرفی و شناخته شود.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر رشد ۵۰ درصدی باسوادان را نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی رقم زده‌ایم، گفت: استان قم در این حوزه رتبه‌های برتر ملی را به خود اختصاص داده است، با وجود شیوع ویروس کرونا سوادآموزی همانند سایر آموزش‌های رسمی تعطیل نشده است و روند آموزش با رعایت پروتکل‌ها و استفاده از بسترهای مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی با کم‌ترین امکانات درحال دنبال شدن است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ۵۰۰ فیلم با سه هزار و ۲۰۰ دقیقه زمان برای سوادآموزان ارسال شده است و در مدرسه تلویزیونی نیز در اسفندماه سال گذشته با مشارکت صدا و سیمای استان قم برنامه آموزشی لوح و قلم را برای سوادآموزان منعکس کردیم.

معاون سوادآموزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه بانک اطلاعات بی سوادی در قم اشاره کرد و افزود: با راه اندازی سامانه بانک اطلاعات بی سوادی، آمار کاملی از همه گروه‌ها و طبقات جامعه هدف سوادآموزی به صورت به روز و برخط در دسترس خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان اینکه برای جذب و پوشش حداکثری سوادآموزان، تمام آموزش دهندگان و معلمان و کارمندان دولت باید در آموختن سواد به افراد کم سواد و بی سواد مشارکت داشته باشند، گفت: آماده هستیم تا با مشارکت افراد و دستگاه‌های مختلف فرهنگ سوادآموزی را در استان و کشور ترویج کنیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی بی سوادان در سامانه‌ای تحت وب برای دسترسی اسمی به آمار کم سوادان و بی سوادان و دعوت و تشویق افراد مختلف و علاقه‌مند برای ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی گفت: با راه اندازی این سامانه در آینده نزدیک آمار و اطلاعات کاملی از مشخصات شناسنامه‌ای، شغلی همه گروه‌ها و طبقات جامعه هدف سوادآموزی به صورت بروز و برخط وجود در دسترس خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی نیا از توجه ویژه به راه اندازی مراکز یادگیری محلی عادی و خاص در راستای بسته تحولی طرح «پیوند سواد و زندگی» خبر داد و افزود: اولویت این طرح اجرای دوره‌های آموزشی سواد آموزی همراه با فعال سازی پویش آموزش مجازی برای جذب و کیفیت حداکثری راه اندازی شده است.

وی گفت: آموزش «مدرسه محور» و سوادآموزی «جامعه محور» و همچنین توجه ویژه به سلامت افراد، نظارت بر کیفیت آموزش و پیگیری دائم تا حصول نتیجه از سیاست‌های راهبردی معاونت سوادآموزی استان می‌باشد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha