یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تمایز آماری مسلمانان در دانمارک براساس قومیت خاورمیانه و آفریقای شمالی

حوزه/ دولت دانمارک اعلام کرده که قصد دارد شهروندان مهاجری را که از کشورهای مختلف مسلمان به این کشور آمده‌اند، براساس میراث خاورمیانه و شمال آفریقا، در موارد شغل و جرایم طبقه بندی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، دانمارک، مهاجران کشورهای مسلمان را به طور جداگانه در آمار جرم طبقه بندی می‌کند.

دولت دانمارک قرار است شهروندان مسلمان مهاجر یا پناهجویانی را که از کشورها و مناطق مسلمان‌نشین آمده‌اند، به طور جداگانه براساس کشورهای قبلی‌شان در آمار رسمی مربوط به موضوعاتی مانند جرم و شغل طبقه بندی کند.

در همین راستا، ماتیاس تسفای وزیر مهاجرت و ادغام دانمارک، حمایت خود را از تمایز آماری افراد در دانمارک با میراث خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد.

وزیر در مصاحبه‌ای با روزنامه دانمارکی برلینگسکه گفت که طبقه بندی افراد بر اساس منطقه در درک الگوهای جرم و اشتغال در افراد دانمارکی دارای میراث خارجی مفید است.

وی مدعی شد که ما به اعداد صادقانه تری نیاز داریم و فکر می‌کنم اگر این ارقام را در فضای آزاد بیان کنیم ، سودمند و واجد شرایط بحث ادغام خواهد بود.

در این میان وزیر مدعی شد این ارقام نشان خواهند داد که دانمارک مشکلی با افراد آمریکای لاتین و شرق دور ندارند و مشکل اصلی در این کشور افراد با پیشینه خاورمیانه و شمال آفریقا هست.

طبق سیستم فعلی ، دانمارک بین میراث «غربی» و «غیر غربی» در آمار رسمی مهاجران و فرزندان آنها تفاوت قائل می‌شود.

تمام کشورهای اتحادیه اروپا ، به همراه آندورا ، استرالیا ، کانادا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، موناکو ، نیوزیلند ، نروژ ، سان مارینو ، سوئیس ، انگلستان ، ایالات متحده و واتیکان «غربی» محسوب می‌شوند. در هر جای دیگر «غیر غربی» است.

یک شخص اگر حداقل یک پدر و مادر با تابعیت دانمارکی داشته و در دانمارک متولد شده باشد، دارای میراث دانمارکی در نظر گرفته می‌شود. افرادی که به عنوان «مهاجران» و «فرزندان آن‌ها» تعریف می‌شوند این معیارها را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha