دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 دوره «مسلمان بودن در بریتانیا یعنی چه؟» در دانشگاه کاردیف برگزار می‌شود

حوزه/ دانشگاه کاردیف در ولز، یک دوره با عنوان «کشف مسلمان در بریتانیا» برقرار کرده و با جلسات آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی دوره خاص، به آن‌ها تجربیات مسلمانان واقعی در بریتانیا را ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از miragenews، دانشگاه کاردیف در ولز، با ارائه منابع تدریس و در جلسات آموزشی رایگان برای دانش آموزان دبیرستانی، یک دوره آموزشی  را فراهم کرده تا  دانش آموزان مسلمان بتوانند نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره معنای مسلمان بودن در این کشور به اشتراک بگذارند.

پروژه «کشف مسلمان در بریتانیا» یک برنامه با ۹ جلسه آموزشی است که بر اساس تحقیقات پیشرفته جامعه شناسی ارائه شده است و در آن به دانش آموزان دوره «مرحله کلیدی ۳» در دبیرستان، بینشی را ارائه می‌دهد، درباره آنچه مسلمانان در زندگی روزمره تجربه می‌کنند.

این دوره آموزشی با استفاده از اطلاعات دست اول از طیف وسیعی از منابع ، بر اساس دوره‌های آنلاین موفق و گسترده مسلمانان مرکز مطالعه اسلام در انگلیس، ترتیب داده شده است. دانشگاهیان همچنین با طراحی یک دوره توسعه حرفه ای پیشرفته (سی‌پی‌دی) به معلمان در این رابطه همراهی رسانده‌اند که قرار است این دوره در در ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شود. آخرین مهلت درخواست برای شرکت در این دوره، فردا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰  اعلام شده است.

سرپرست پروژه ، دکتر متیو وینس ، از مرکز مطالعه اسلام در انگلیس ، مستقر در دانشکده تاریخ ، باستان شناسی و دین در دانشگاه کاردیف گفت:  در گذشته ، آموزش تعلیمات دینی به دلیل تمرکز بیش از حد بر الهیات و اعتقادات بود و تجربه‌های واقعی مردم در جامعه مدرن را مدنظر قرار نمی‌دادند. اسلام به ویژه در برابر اظهارات نادرست و دیدگاه‌های کلیشه‌ای آسیب پذیر بوده‌است. منابع آموزشی ما با ارائه بینشی در مورد تجربه زیسته افراد و جوامع ، این مسئله را اصلاح می‌کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha