یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 933113
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
یلدا

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از اجرای پویش "یلدای سالم" خبر داد:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن یلدای امسال، این رویداد باستانی در فرهنگ اصیل مردمان ایران زمین، گفت: خانواده‌ها طبق سنت دیرینه دور هم جمع می‌شوند تا بلندترین شب سال کوتاه‌تر شود، اما این دور هم جمع شدن در واقع وفاق و همدلی برای غلبه بر سیاهی، تاریکی و سردی بوده: همان که امروز به شکل ویروس کرونا ظاهر شده است.

فاطمه کرمپور ادامه داد:: بیائیم با خط کشیدن دور دورهمی شب یلدا، نتایج مصیبت بار و پر از پشیمانی را در شب‌های بعدی برای خود و عزیزانمان رقم نزنیم.

وی، حفظ روند نزولی شمار مبتلایان و موارد بستری در استان را بسیار شکننده خواند و افزود: در صورت هر گونه کوتاهی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی یا برگزاری دورهمی های خانوادگی، این روند با اخلال مواجه شده و ممکن است بازگشت امواج شدیدتر این بیماری به استان در آینده نزدیک را شاهد باشیم.

کرمپور اظهار کرد: ثبات این بیماری در استان در آستانه شب یلدا مردم را فریب ندهد، بلکه این شرایط باید آنها را مصمم کند تا آیین مربوط به این شب باستانی را به سال آینده موکول کنند.

وی یادآورشد: هر چند شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی به دلیل تغییر شرایط جوی، قرنطینه، تعطیلی مدرسه‌ها و فعالیت اداره‌ها با شمار کمتری از کارکنان منجر به سیر نزولی بیماری شده، اما این وضعیت بسیار شکننده و به طور کامل پایدار نیست.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر این که همچنان ایمن ترین جا، خانه است، افزود: شماری از هنرمندان استان در قالب پیش "یلدای سالم"، اقدام به ساخت انیمیشن های کوتاه یک دقیقه ای و انتشار در فضای مجازی کرده اند تا با تشویق شهورندان به ماندن در خانه و پرهیز از دورهمی شب یلدا، قدمی در جهت یاری کادر درمان بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha