یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
باندهای استثمار کودکان در این کشور ارتباطی با مسلمانان ندارند

حوزه/ درحالی که کلیشه عوام فریبانه‌ای در بریتانیا به راه افتاده بود که مدعی می‌کرد باندهای استثمار کودکان توسط مسلمانان پاکستانی تبار اداره می‌شوند، گزارش جدید وزارت کشور این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک گزارش جدید از وزارت امور کشور انگلیس نشان می‌دهد که برخلاف تصور عوام و تبلیغات ضداسلامی کلیشه‌ای راست‌های افراطی که اخیرا به طور گسترده در رسانه‌ها گسترش پیدا کرده‌اند، گسترش رو به رشد «باندهای استثمار کودکان» در این کشور ارتباطی با «مسلمانان» ندارد.

یک گزارش وزارت امور کشور انگلیس که مدت‌هاست انتظار آن می‌رفت نشان داد که هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد گروه قومیتی خاصی در پرونده‌های استثمار جنسی کودکان برای باندهای خلافکار نقش داشته باشند.

امروزه برای بسیاری در انگلیس اصطلاح «باند خلافکار سوءاستفاده از کودکان» با مردان مسلمان با تابعیت پاکستانی مساوی شده که از دختران سفیدپوست سوءاستفاده می‌کنند، اما گزارش محققان نشان داد که این بزهکاران اکثرا سفیدپوست هستند.

در حقیقت این یک افسانه نژادپرستی مدرن بود که توسط گروه‌های راست افراطی و خبرنگاران غربی پرو بال گرفت. در سال ۲۰۱۱، تایمز و گزارشگر اصلی آن آندرو ورفولک مدعی شد که یک تهدید مجرمانه قومیتی را کشف کرده است.

این کلیشه نژادی وقتی اعتبار یافت که بنیاد کولیام، یک گروه بحث برانگیز «ضد افراط گرایی» ، ادعا کرد که ۸۴٪ مجرمان باندهای خلافکار سواستفاده از کودکان آسیایی هستند.

با این حال، مطالعه دو ساله وزارت کشور انگلیس کاملاً روشن کرد که هیچ دلیلی برای این ادعا وجود ندارد که مردان با تابعیت پاکستانی یا مسلمان بیش از بقیه درگیر چنین جنایاتی هستند و با استناد به تحقیقات ، غیر قابل اعتماد بودن ادعای کولیام را تأیید کرد.

جنایات هولناک و گسترده گزارش شده در مکان‌هایی مانند روچدیل ، آکسفورد و تلفورد واقعی بودند: اما کلیشه نژادپرستانه از این جنایات برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha