دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یلدای امسال مقارن با میلاد پربرکت حضرت زینب(س) و مصادف با روز پرستار است که برای احترام و قدردانی از زحمات پرستاران این شب را به صورت مجازی با اقوام و نزدیکان برگزار کنیم.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: شب یلدا بلندترین شب سال و یکی از جشن های ایرانیان است که امسال با شیوع ویروس کرونا متفاوت نسبت به سال های دیگر است از این رو برای احترام به جامعه پرستاران و کادر درمانی دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود و با توسل به حضرت زینب(س) که روز ولادت ایشان است برای شر نابودی این ویروس از کشورمان و همه مردمان جهان دعا کنیم.
وی افزود: امسال شرایط به خاطر این ویروس تغییر کرده است و همه ما باید تلاش کنیم تا وضعیت خدمات رسانی را برای پرستاران که مدافعان سلامت هستند دشوارتر نکنیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه پرستاران و جامعه پزشکی از زمان شیوع کرونا تاکنون به فرمان رهبری لبیک گفتند ابراز داشت: مجاهدان و مدافعان سلامت تمام قد ایستاده‌اند و نه تنها محافظ و مراقب سلامت بیماران هستند بلکه در این مسیر جان خودشان را نیز سپر بلا کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: بسیاری از پرستاران و کادردرمانی امسال از دیدن خانواده های خود محروم شدند و با ایثار جان و وقتشان برای درمان بیماران کرونایی همچنان ایستاده‌اند و همچنین خانواده‌های آنها نیز حمایتشان می‌کنند از این رو باید سر تعظیم در مقابل آنها فرود بیاوریم.
ظهیری با بیان اینکه ارزش وجودی انسان‌ها در شرایط مختلف مشخص می شود گفت: انسان‌ها در مقابل امتحان‌های الهی، نخبگی و خاص بودن خود را نشان می‌دهند بسیاری از افراد در هشت سال دفاع مقدس، عده‌ای در دفاع از حریم حرم ولایت و امامت، عده‌ای در شبیخون‌های فرهنگی و امسال شاهد جانفشانی‌های مدافعان سلامت هستیم.
وی گفت: همه این افراد در مسیر الهی لبیک گفتند و خوب درخشیدند و خداوند نیز به آنها وعده اجر عظیم و جمیل را داده است ضمن اینکه عده‌ای دیگر نیز لغزیدند و در امتحان‌های الهی سربلند بیرون نیامدند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نامیده شده است گفت: این بانو اولین دختر مرضیه راضیه حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است هفت معصوم را درک کرده و در زندگی آنها نقش داشته است.
وی بیان داشت: ایشان همراه مادر در مسجد حاضر می شد و با پدر از مدینه به کوفه و از برادر از کوفه به مدینه و کربلا رهسپار می شد و در طول این مدت راوی حدیث، مفسر قرآن و جلسات مختلف قرآنی و تفسیر را برگزار می کرد.
این مقام حوزوی خاطر نشان کرد: مهمترین نقش آفرینی این بانو در واقع کربلا و همراهی کاروان اسرا و نقش رسالت و پیام رسانی بود که اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به نقش والای پرستاری در کنار سایر رسالتش جامعه عمل پوشاند گفت: این بانو در واقعه کربلا جانش را سپر بلای حضرات سجاد و باقر(ع) کرده بود و از آنها پرستاری و مراقبت می کرد.
وی تاکید کرد: این بانو در کنار نقش پرستاری، با علم و دانش و خطبه‌های آتشینش نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی کرد و از لحاظ فردی نیز عارفه و عابده زمان خویش بود به گونه ای که در تاریخ نقل شده است حضرت سجاد(ع) به ایشان فرموده است که در قنوت نماز مرا فراموش نکن.
 ظهیری خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) بانوی فداکار و ایثارگری بودند که مشکلات هرگز او را از پای درنیاورد و با صبوری و مهربانی برای قشر نیازمند و کسانی که در واقعه کربلا حضور داشتند تسکین دردهایشان بود و از آنها مراقبت و پرستاری می کرد از این رو باید ویژگی‌های فردی و اجتماعی این بانو الگویی برای تمام زنان و مردان و به ویژه پرستاران و کادردرمانی برای تحمل سختی‌ها باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha