یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حوزه/ در میزگرد "ضیافت اندیشه" طلاب موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مهدیه محمدی در میزگردی با عنوان "ضیافت اندیشه" که با حضور شماری از طلاب با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، پرورش و رشد عقلی در کنار تهذیب نفس را از عوامل موثر در موفقیت انسان دانست و بیان کرد: عقلانیت، برنامه ریزی در انجام امور و در نظر گرفتن اهداف عمومی در کنار اهداف شخصی و احساس مسئولیت نسبت به اطرافیان از دیگر عوامل موفقیت انسان است.

وی، طلبه ای را موفق دانست که در کنار انجام امور درسی، کارکردهای همسرداری؛ مادری و امثال آن را با نیت الهی، برنامه ریزی و مدیریت زمان به نحو مطلوب انجام دهد و خداوند متعال نیز با مسئولیت پذیری انسان، راه های مرتفع شدن مشکلات را برای او مهیا می سازد.

در ادامه، خانم فریده ساوری موفقیت در حوزه علمیه را مرهون تلاش و توکل به خداوند دانست و گفت: موفقیت در هر کاری از جمله تحصیل، مرهون عواملی از جمله شناخت هدف، توانایی ها، علایق و استعدادها، برنامه‌ریزی درست و اراده محکم و عزمی راسخ، همت بلند و پشتکار زیاد و توکل بر خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت در امر تعلیم و تعلم؛ تبلیغ؛ تهذیب و مدیریت دینی مرهون تحقیق و پژوهش بوده و "پژوهش" زیر بنای مسائل علمی، آموزشی و تولید علم است، یک طلبه باید با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، با انجام فعالیت‌های پژوهشی، در انجام رسالت خود نقش‌آفرین باشد.

پژوهشگر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان در پایان، تفکر را برای تحقیق و پژوهش و قرار گرفتن در مسیر حل مسائل، امری لازم و ضروری دانست.

خانم نرگس قادری از طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان نیز، توکل؛ توسل و تلاش و کوشش را از رموز موفقیت انسان دانست و گفت: در کنار این امور، انسان با داشتن برنامه ریزی منظم و منسجم می تواند به خواسته هایش نزدیک شود.

وی از دیگر عوامل موفقیت انسان را مدیریت صحیح برشمرد و بیان کرد: همانطور که یک فرد به عنوان یک زن خانه دار، مدیر خانه است باید بتواند در کنار سایر کارها، مدیر درس و علم نیز باشد، چنانچه امام علی(ع) "رکن زندگی را برنامه‌ریزی درست و پایه آن را مدیریت صحیح "معرفی کردند؛ بنابراین، باید با علم و آگاهی و صبر و حوصله مدیریت خود را افزایش دهند.

مبلغ حوزه با استناد به کلامی از امام باقر(ع)، مشورت را از دیگر ارکان موفقیت انسان برشمرد و توضیح داد: مشورت کردن با بزرگان، اساتید و صاحب نظران و نیز پیروی کردن از آنان، از دیگر عواملی است که باعث موفقیت و کاهش دغدغه های ذهنی انسان می شود.

قادری در پایان، توجه به خدا، امور معنوی و یاد خداوند را در همه لحظه های زندگی انسان از دیگر عوامل موفقیت انسان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha