یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یکی از دلایل اصلی توجه غرب به غرب آسیا، بروز نهضت های اصلاحی و آزادی خواهانه است که موجب نگرانی غرب شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام با بیان اینکه استکبار جهانی هیچ وقت نمی تواند از غرب آسیا چشم بپوشد، گفت: این منطقه از جهان، از دیرباز محل مواجهه و درگیری حق و باطل و نبرد بین این دو خط متقابل بوده است و بزرگترین حوادث تمدن ساز عالَم و مهمترین حوادث تاریخی در این منطقه بوجود آمده است.

امام جمعه تبریز، طوفان نوح، بت شکنی ابراهیم و به آتش افتادن حضرت ابراهیم را نمونه هایی از این حوادث برشمرد و ادامه داد: مواجهه بزرگ و تاریخ ساز موسی و فرعون و قصه عبرت آموز بنی اسراییل، واقعه بزرگ مبارزه عیسی روح الله و حکایات آن و سرانجام مبارزه پیامبر خاتم با آیین شرک و تقابل بین اسلام و کفر، واقعه بزرگ و بی همانند عاشورا وده ها واقعه دیگر هر کدام سرفصل جدید در تمدن انسانی هستند که در این منطقه به وجود آمده اند.

وی با اشاره به نهضت هایی که در یکصد سال اخیر بیشترین موانع و مهمترین موانع را بر سر راه زیادی خواهی های استکبار گذاشته است، گفت: در صدر همه این انقلاب ها، انقلاب اسلامی و منحصر بفرد ایران است که در طول ۴۰سال گذشته رویای دهکده جهانی و پایان تاریخ و جهان تک قطبی و سیادت مطلقه صهیونیسم و آمریکا را بر هم زده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این نگرانی اکنون دوچندان شده است، گفت: از سویی انقلاب اسلامی علیرغم تحمیل سخت جنگ ها و نیرنگ ها و محاصره ها با استقلال کامل سیاسی قامت برافراشته است و در حال پیمودن عرصه های دیگر استقلال است و از سوی دیگر انقلاب اسلامی برای جهان اسلام و جهان سوم تبدیل به یک الگوی زیست آزاد و مستقل شده و جنبه الهام بخشی پیدا کرده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این شرایط برای آمریکا و غرب بسی رنج آور و مأیوس کننده است. آمریکا نگران آینده ای است که اگر محقق شود طومار موجودیت او را در هم خواهد پیچید و تمام تلاشهای چندصدساله او برای سیطره برجهان را برباد فنا خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: برخی احادیثی که درباره آخرالزمان و نشانه های ظهور در روایات ما درباره ی چند سرزمین مهم  فلسطین، سوریه، لبنان، اردن، ایران، حجاز، یمن، ترکیه گفته شده است نیز اهمیت راهبردی غرب آسیا را بیشتر روشن می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha