یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلمانان آمریکایی خواستار قوانین‌ شدیدتر علیه تروریسم داخلی شدند

حوزه/ پس از حمله بمب‌گذرای به مسجد دارالفاروق در بلومینگتون، و محکومیت عاملان آن، اعضای برجسته جامعه اسلامی در آمریکا می‌گویند که به قوانین شدیدترین برای مبارزه با تروریست‌های داخلی و حامیان نژادپرستی نیاز است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  startribune، پس از حادثه‌ بمب‌گذاری در مسجد بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا، جامعه اسلامی خواستار قوانین شدیدتری برای مبارزه با تروریست‌های داخلی شد.

اسد زمان امام جماعت مسجد بلومینتگون معتقد است که باید از مایکل هری، عامل بمب‌گذاری مسجد که محاکمه شده‌است بایستی به عنوان یک تروریست برچسب‌گذاری شود. هری عملیات بمب‌گذاری در یک مکان عبادی را طراحی کرد. وی خود را به عنوان رهبر یک گروه مبارز مسلح منزوی ضدمسلمانی معرفی کرده بود.

زمان در این باره می‌گوید: این کافی نیست که او به تنهایی به زندان برود. باید بدانیم که او پول این حمله را از کجا آورده است و آن افراد نیز باید ۲۰-۳۰ سال روانه زندان شوند.

گفتنی است در اوایل این ماه ، هیئت منصفه هری را به دلیل سازماندهی و کمک به انجام بمب گذاری در سال ۲۰۱۷ در مرکز اسلامی دارالفاروق، مسجدی در بلومینگتون ، مقصر دانست.

در این میان رهبران مسلمان و مذهبیون از قانونگذاران خواسته‌اند تا اساسنامه جدیدی را به ویژه در رابطه با «تروریسم داخلی» تنظیم کنند. آن‌ها می‌گویند این قانون به دادستان‌ها اجازه خواهد داد تا مجازات‌های شدیدترین را برای مهاجمان داخلی و سفید پوست درنظر بگیرند و پرونده‌هایی نیز علیه توطئه‌کنندگان پشت پرده و کسانی که پول، اسلحه و دیگر تجهیزات را برای این افراد تهیه می‌کردند نیز تحت پیگیری قرار بگیرند.

جیلانی حسین ، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) شعبه مینه‌سوتا در کنفرانسی خبری در خارج از دادگاه، پس از اعلام محکومیت این فرد گفت: ما می خواهیم از حمله بعدی جلوگیری کنیم. و این همان چیزی است که جامعه ما از مجریان قانون و سیاست‌گذاران می‌خواهد انجام دهند. اکنون اقدام کنید تا بتوانیم جان خیلی‌ها را نجات دهیم.

تقاضا برای استفاده از ابزار قانونی جدید برای مقابله با تروریسم داخلی در سال‌های اخیر در واکنش به حملات برجسته ترور داخلی مانند تیراندازی دسته‌جمعی توسط یک حامی برتری نژاد سفیدپوست در کلیسایی در چارلستون ، و حمله به یک کنیسه در پیتزبورگ نیز انجام گرفت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha