یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ممنوعیت مدارس اسلامی در آسام هند، با انتقادات گسترده روبرو شد

حوزه/ ایالت آسام در هندوستان، تحت رهبری حزب ناسیونالیست هندوی نخست وزیر نارندرا مودی ، روز چهارشنبه با تصویب قانون جدیدی، مجوز فعالیت تمامی مدارس اسلامی را لغو کرده و قرار است تمامی این مدارس به آموزشگاه‌های عادی تبدیل شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، ممنوعیت مدارس اسلامی در ایالت آسام در شمال شرقی هندوستان با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

آسام ، تحت رهبری حزب ناسیونالیست هندوی نخست وزیر نارندرا مودی ، روز چهارشنبه با تصویب قانونی، مجوز فعالیت تمامی مدارس اسلامی را لغو کرد.

سیاستمداران مخالف از این اقدام انتقاد کردند و گفتند که این نشان دهنده نگرش ضدمسلمانی دولت در کشور اکثریت هندو است.

هیمانتا بیسوا سارما، وزیر آموزش و پرورش ایالت به مجمع محلی گفت ، بیش از ۷۰۰ آموزشگاه اسلامی معروف به «مدرسه» در شمال شرقی آسام تا ماه آوریل تعطیل خواهند شد.

سارما ، که یک سیاستمدار تندرو و در حال ظهور در حزب بهاراتیا جاناتا  می‌باشد در ادامه گفت: ما می‌خواهیم اقلیت مسلمان بیشتر پزشک، افسران پلیس و وکیل بشوند تا اینکه امام جماعت در مساجد شوند.

وی گفت که دولت این مدراس را به آموزشگاه‌های عادی تبدیل می‌کند ، زیرا آموزش ارائه شده در مدارس اسلامی «نمی تواند کسی را برای جهان موقتی و نگرانی های زمینی آن  آماده کند!»

سیاستمداران مخالف گفتند که این اقدام حمله به مسلمانان است. وجد علی چودوری، نماینده حزب مخالف در مجلس نمایندگان گفت: این ایده نابودی مسلمانان است.

همچنین بیش از ۱۰۰ کارمند ارشد و دیپلمات ارشد بازنشسته روز سه‌شنبه از دولت در ایالت اوتارپرادش هند خواستند تا قانون جدیدی را در آن عروس پس از ازدواج با مرد مسلمان، حق تغییر دین خود را ندارد، لغو کند و این قانون را ضدمسلمانی دانستند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha