دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسلمانان برای ساخت مسجد سوخته در آتش در میزوری دست کمک دراز کردند

حوزه/ جامعه اسلامی جوپلین در ایالت میزوری به دنبال کمک به جامعه مسلمانان نوئل است که مسجد آن‌ها در اوایل این هفته با آتش‌سوزی تخریب شد. عملیات جمع آوری کمک‌های مالی از هم‌اکنون آغاز شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، پس از آتش سوزی در مسجد شهر نوئل در ایالت میزوی که در اویل این هفته اتفاق افتاد، اعضای جامعه اسلامی شهر جوپلین، یکی دیگر از شهرهای ایالت اعلام کردند که برای بازسازی مسجد با مسلمانان شهر همسایه همکاری خواهند کرد.

جامعه اسلامی جوپلین به دنبال کمک به جامعه مسلمانان نوئل است و عملیات جمع آوری کمک‌های مالی برای ساخت یک مسجد جدید در منطقه از هم‌اکنون آغاز شده است.

دکتر نوید زیدی عضو هیات مدیره انجمن اسلامی جوپلین گفت: خوب ، جامعه مسلمانان جوپلین در این غم و درد جامعه نوئل مشترک است. ما جوامع مثل خواهر و برادر هستیم، مدت‌هاست که با هم هستیم و شما می‌دانید، در موارد مختلف ، جشنواره ها یا تعطیلات با هم کار می‌کنیم. و آنها به ما نزدیک هستند.

زیدی، یکی از اعضای جامعه اسلامی، صفحه کمک‌های مالی را راه اندازی کرده است که قرار است برای جمع آوری ۱۰۰ هزار دلار برای جامعه مسلمانان در نوئل همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌فهمیم که آنها به عبادتگاه موقت احتیاج دارند و این یک ساختمان اجاره‌ای خواهد بود ، به نوعی یک مسجد موقت خواهد بود و ما می‌خواهیم برای تهیه پول پیش پرداخت، اجاره ، آب و برق ، و برطرف کردن هرگونه نیاز دیگر به آن‌ها کمک کنیم.

لازم به ذکر است مسجد توحید در شهر نوئل همراه با بازار آفریقا در اوایل هفته جاری در آتش‌سوزی تخریب شد. در این آتش‌سوزی یک نفر در فروشگاه مجروح شد که از ناحیه نخاعی آسیب دیده و به بیمارستان منتقل گردید. این مسجد متعلق به صدها تن از ساکنان سومالیایی‌تبار در این ایالت بود.

عبداللهی والی رئیس مسجد گفت:  این مسجد برای جامعه نوئل خصوصاً جامعه مسلمانان بسیار مهم بود. زیرا ما در آنجا عبادت می‌کردیم و به مردم موعظه می‌کردیم و مسجد برای ما از ارزش زیادی برخوردار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha