یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر فرهنگی و کارشناس رسانه تصریح کرد: قاطعیت شهید سلیمانی در برابر دشمن و تواضع ایشان در برابر مردم به خصوص محرومان و مستضعفان باید به الگویی برای گفتار و کردار مسئولان تبدیل شود.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در اولین سالگرد شهادت سردار دل ها همچنان شاهد موج فزاینده ی عشق و ارادت توده های مختلف مردم اعم از ایرانی و غیرایرانی در تمجید و تجلیل از شهید سلیمانی هستیم، ابراز داشت: یکی از ویژگی های بارز حاج قاسم که خداوند او را در قلوب ملت ها محبوب کرد، اخلاص و معنویت ایشان است.

بدون تظاهر، اهل مناجات و شب زنده داری بود

وی افزود: سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه، اهل عرفان و تهجد و بندگی بود و در این راستا حقیقتاً انسان مؤمن و مخلصی به شمار می رفت و البته در این مسایل به هیچ وجه اهل ریا و خودنمایی نبود، با این حال کسانی که او را از نزدیک می شناسند همگی بر این موضوع صحه می گذارند که حاج قاسم اهل گریه های شبانه و راز و نیاز با خدا و توسل به حضرات معصومین(ع) بود.

وی با اشاره به لزوم تبیین و معرفی ابعاد مختلف شخصیتی شهید سلیمانی گفت: به تعبیر رسای حضرت آقا، در مکتب حاج قاسم، مسئولیت شناسی و آرمان گرایی در عین عقلانیت موج می زند و البته باید دانست که سردار دل ها بیش از هر چیز نسبت به انجام وظیفه دینی و انقلابی خود و به خصوص تبعیت از ولی فقیه، پایبند و ملتزم بود.

تداوم برکات مجاهدت شهید سلیمانی

این پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که به خواست الهی، همچنان شاهد هستیم که برکات و دستاوردهای مجاهدت حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، مهم تر از خود حاج قاسم، مکتب و راهی است که ایشان فراروی ما گشودند و قطعاً از جمله شاخصه های این مکتب، ولایتمداری، اخلاص، استقامت در برابر دشمنان و مستکبران عالم و همچنین خضوع و تواضع و مهربانی نسبت به مستضعفان و محرومان است.

وی افزود: ایشان به عنوان شاگرد ممتاز مکتب امیرالمؤمنین(ع)، همچون مولا و مقتدایش حیدر کرار(ع)، جمع اضداد بود، به این معنا که هم "اشداء علی‌الکفار" بود و هم "رحماء بینهم" و این نکته بسیار مهمی است که بدانیم انسانی که آن چنان قاطعانه در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب و مزدوران تکفیری و داعشی می ایستد، چگونه وقتی با مردم خودمان و به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مواجه می شود، مهربان و رئوف و متواضع است.

قاطع در برابر دشمن، رئوف و متواضع در برابر جبهه خودی

حجت الاسلام موسوی حسب با بیان این که شهید سلیمانی حقیقتاً پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و حامی بزرگ جبهه حق طلبان و مستضعفان عالم بود، گفت: سردار دل ها به عنوان شاگرد ممتاز مکتب امام راحل و سرباز صادق ولایت، همان طور که در برابر دشمنان ایران و اسلام قاطع و باصلابت بود، در برابر جبهه خودی و به خصوص محرومان و پابرهنگان بسیار مهربان و رئوف و متواضع بود و ای کاش همه مسئولان ما به تأسی از مقام معظم رهبری و این سردار سعادتمند، این گونه باشند و این گونه عمل کنند.

وی بیان داشت: حاج قاسم نه در حرف و شعار بلکه در عمل نشان داد و ثابت کرد که شیفته و عاشق جهاد و شهادت است و همواره در صحبت هایش به خصوص در یادواره های شهدا، از فراق یاران و همرزمانش سخن می گفت و این که چقدر شیفته وصال معبود و همنشینی با آن هاست.

عاشق و شیفته جهاد و شهادت بود

کارشناس و پژوهشگر رسانه همچنین گفت: سردار دل ها در مناجات های سوزناکش با شهیدان سخن می گفت و از آنان می خواست که او را به سوی خویش دعوت کنند و حقیقتاً نیز ایشان پس از سال ها مجاهدت بی وقفه و مخلصانه به آرزوی قلبی اش رسید و به تعبیر مقام معظم رهبری به سعادت و خوشبختی واقعی نائل آمد.

وی افزود: عشق و ارادت حاج قاسم به ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت زهرا(س) واقعاً مثال زدنی است، کما این که در کلیپ مشهوری که از ایشان هم منتشر شده  در جمع مادران و خانواده های شهدا می گوید: "من حمایت حضرت زهرا (س) را در هور، غرب کانال ماهی و وسط میادین مین دیدم. وقتی شما مادرها نبودید و فرزندان‌تان در خون دست‌وپا می‌زدند، من پشتیبانی حضرت زهرا (س) را مشاهده کردم. در کنار «اروند» ایشان را در تلألؤ اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها صدا زدیم و اروند را با «یازهرا(س)» کنترل کردیم تا بتوانیم از آن عبور کنیم. "

شرمنده شهدا و حاج قاسم نباشیم

حجت الاسلام موسوی حسب در خاتمه سخنان خود با بیان این که ان‌شاءالله همه بتوانیم در سایه وحدت و همبستگی ملی و ولایتمداری توأم با بصیرت، رهروی راه شهدای عزیز و سرافراز به خصوص حاج قاسم عزیز باشیم، گفت: جدای از برگزاری یادواره ها و مراسم های ویژه بزرگداشت شهید سلیمانی که بسیار لازم و شایسته است ما باید ارزش هایی که ایشان برای آن به شهادت رسید و به خصوص شاخصه های مکتب سلیمانی را به جامعه معرفی کنیم و ضمناً باید آگاه باشیم که اگر خدای نکرده در این زمینه کوتاهی و سستی داشته باشیم، در پیشگاه الهی و در مقابل شهیدان و این شهید سرافراز، شرمنده خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha