سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شهادت سردار سلیمانی

حوزه/ خانم مریم لشکری استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی، نقطه اتصال احساس ملت ایران با ملت های جهان و همگرایی و هم افزایی آحاد امت اسلام در برابر دشمن مشترک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم لشکری در نشست فرهنگی به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با عنوان «شهید قاسم سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی، یعنی آن فضایی که انسان از لحاظ معنوی و مادی به اهداف الهی ذات بشری خود برسد، آرمان و هدف نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: رهایی شهید از دنیای خاکی و رسیدن به سعادت جاودانه از اهداف شهادت است اما جان دادن بر سر آرمان ها که در آموزه های دینی به آن شهادت گویند، دارای وجه اجتماعی نیز هست.

استاد حوزه تصریح کرد: شهادت در بردارنده یک کوشش برای رهایی دیگران یا همان دگرخواهی و دگردوستی است.

لشکری با اشاره به این که جنس شهادت سردار سلیمانی از جنس گام دوم انقلاب اسلامی است، افزود: هر چه درجات کمالی و افق نگاه شهید در دنیا گسترده تر باشد، شهادت او تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی شهادت حاج قاسم سلیمانی را نقطه اتصال احساس ملت ایران با ملت های جهان دانست و گفت: تبدیل بیداری مسلمانان به یک خیزش تمدنی در سطح جهان اسلام به برکت فداکاری ها و ایثارگری های شهدا بوده است و انقلاب اسلامی در گام دوم نیاز به خونی داشت که جنس آن تمدنی و زمینه ساز ایجاد جبهه جهانی باشد.

استاد حوزه، ثمره خون شهید سلیمانی را همگرایی و هم افزایی آحاد امت اسلام در برابر دشمن مشترک دانست و تاکید کرد: شدت نگرانی و آشفتگی مستکبرین، دشمن را مجبور کرد با ابزارهایی همچون ترور و به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، مقدمات تمدن نوین سلامی را از بین ببرد، غافل از اینکه خون شهید غبار چشم ها را گرفت و حرارت آن، دل‌ها را متحول کرد.

لشکری اظهار کرد: انقلاب اسلامی مقدمه تحقق ظهور حضرت حجت(عج) است و شهید سلیمانی به تبعیت از فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: «انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست» و همچنین بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برای تشکیل جبهه بدون مرز حق علیه باطل، تا پای جان تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha