سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شهادت حضرت فاطمه

حوزه/ خانم مریم لشکری گفت: تحریف سخنان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و حاکم کردن منطق غلط و تفکر ناقصی بر افکار عمومی جامعه، منجر به شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم لشکری در نشست مجازی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) که  در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: موضوع وارد شدن به خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و به شهادت رسیدن طفل آن حضرت، از امور مسلم تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: رحلت پیامبر اکرم(ص)، جامعه اسلامی و خاندان رسالت را با بحران عجیبی همچون ترس از انحلال جامعه نوپای اسلامی و آتش جنگ داخلی میان مسلمانان روبرو کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه در آن اوضاع هنوز عقیده اسلامی در دل ها ثابت نشده بود، تصریح کرد: هر نوع جنگ داخلی و دسته بندی گروهی، باعث انحلال جامعه و موجب بازگشتن بسیاری از مردم به بت پرستی و شرک می شد.

وی افزود: آنچه امام علی(علیه السلام) را به شکیبایی و صبر در برابر رفتار حکمرانان عصر خویش مجبور کرد، فراهم نبودن زمینه انقلاب بود.

خانم لشکری گفت: امام علی(علیه السلام) بر سر دوراهی «احقاق حق» و «حفظ اصل اسلام» بنابر مصلحت و برای حفظ آیینی که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) برای حفظ آن کوشیده بود، سکوت اختیار کرد و به منظور حفظ اسلام و تجزیه نشدن آن، از حق خود چشم پوشید.

وی، همبستگی مسلمانان را میراث گرانقدر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) دانست و تاکید کرد:  حضرت علی(علیه السلام) مصلحت نمی دید که با سازماندهی جناحی مستقل، آن همبستگی گسسته و مصلحت مهم تر نادیده انگاشته شود و فسادی پدید آید.

استاد حوزه تصریح کرد: همبستگی مسلمانان را حق خواهی علی(علیه السلام) سست نمی کرد بلکه سماجت مخالفان وی در تصاحب منصب خلافت، امت اسلامی را به اختلاف می کشاند.

وی، افکار جاهلی را یکی از نگرانی های امام علی(علیه السلام) در حق خواهی ایشان برشمرد و گفت: مخالفان ولایت با تحریف سخنان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و حاکم کردن منطق غلط و تفکر ناقص  بر افکار عمومی جامعه، در صدد تصرف مقام جانشینی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  شدند که  شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نتیجه دفاع حضرت از حریم ولایت بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha