دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قدم اول در تصویب لایحه پوشش‌ و مدل مو برای اقلیت‌ها در نیومکزیکو

حوزه/ این لایحه به صراحت از پوشش‌های مذهبی مانند حجاب و روسری زنان مسلمان حمایت می‌کند و به طور ضمنی از تمام پوشش‌ها و مدل موهای مذهبی که با هویت نژادی یا فرهنگی فرد گره خورده است ، محافظت خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از martinsvillebulletin، لایحه‌ای برای محافظت از دانشجویان و کارمندان در برابر تبعیض مذهبی و نژادی در نیومکزیکوی آمریکا  در رابطه با پوشش‌های مذهبی و مدل‌های مو بومی، از نخستین سد قانونی خود گذشته و در سه شنبه  کمیته آموزش مجلس در این ایالت به صورت یکپارچه به تصویب آن رای داد.

حامیان بومی آمریکا و سیاهپوستان در جریان جلسه کمیته مجازی روایت‌های شخصی خود را دررابطه با تبعیض به خاطر حجاب یا داشتن موهای متفاوت با قانونگذاران در میان گذاشتند.

این لایحه به صراحت از پوشش‌های مذهبی مانند حجاب ، روسری که برخی از زنان مسلمان بر سر دارند ، محافظت می‌کند و به طور ضمنی از تمام پوشش‌ها و مدل موهای مذهبی که با هویت نژادی یا فرهنگی فرد گره خورده است ، حمایت می‌کند.

در صورت تصویب و امضای این لایحه توسط فرماندار دموکرات میشل لوژان گریشام ، نیومکزیکو هشتمین ایالت در سراسر آمریکا خواهد بود که تحت عنوان قانون از دانشجویان و کارمندان در برابر تبعیض پوشش مو محافظت می‌کند.

مالیا لوارکی به نمایندگی از گروه زنان بومی گفت: من از این لایحه حمایت می‌کنم زیرا من یک زن سیاه پوست و پوئبلو هستم. از بچگی دائماً مرا مورد بی‌احترامی قرار می دادند ، زیرا متفاوت به نظر می‌رسیدم. این وضعیت فقط به همکلاسی‌ها محدود نبود بلکه به والدین و معلمان مدرسه نیز مربوط می‌شد.

دیگران که شهادت دادند در مورد پرونده ای در سال ۲۰۱۸ صحبت کردند که در آن یک معلم آلبوکرک متهم شد که در هالووین موهای دانش آموز بومی آمریکا را در طول کلاس کوتاه کرده است.

  این لایحه توسط دو  نماینده دموکرات آلبوکرکه ، شریل ویلیامز استپلتون رهبر اکثریت مجلس و نماینده پاتریشیا رویبال کابالرو حمایت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha