سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام دکتر یوسفی

 حوزه /پژوهشگر دینی گفت: عاقبت بخیری و سعادت ابدی در سایه تقویت باورهای ایمانی محقق می‌شود و انسان باید در زندگی کاری کند که نگاه پروردگار را به خودش جلب کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی یوسفی، ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) ضمن قزوین تبریک ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و برنامه‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، همه از نوعی تمرین و یافتن آمادگی حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: عاقبت بخیری و سعادت ابدی در سایه تقویت باورهای ایمانی محقق می‌شود و این مهم نیز با خلوت و خواستن از خداوند متعال و توبه کردن به وجود می‌آید.

عاقبت بخیری و سعادت ابدی در سایه تقویت باورهای ایمانی محقق می‌شود

سخنران مراسم  تصریح کرد:  ماه رجب، هنگامه تزکیه نفس و منزه ساختن روح و جان از لغزش ها و ناپاکی ها است تا اهل یقین با استفاده از این فرصت به طهارت قلبی و جلای روحی و معنوی دست یابند و با به جای آوردن تکالیف الهی از برکات و فضایل این ماه ارزشمند بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: ماه رجب  از جمله ماه هایی محسوب می شود که از نظر فضیلت، ارزش بسیار زیادی دارد. حضرت رسول اکرم(ص) در ارتباط با فضیلت ماه رجب فرمودند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پای آن نمی رسد».

وی ضمن تاکید طلاب بر بهره گیری بیشتر از مناجات شعبانیه، عنوان کرد: مناجات ‌شعبانیه یکی از مناجات‌های مهم است و از ویژگی‌های این مناجات این است که حضرت علی (علیه السلام)  و امامان بعد از آن بزرگوار آن را تلاوت می‌کرده‌اند.

محقق حوزه دین  بیان کرد: انسان باید در زندگی کاری کند که نگاه پروردگار را به خودش جلب کند.

عاقبت بخیری و سعادت ابدی در سایه تقویت باورهای ایمانی محقق می‌شود

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha