پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام شاهرخی در جلسه طلاب بروجردی مقیم قم

حوزه/ امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز اختلاف سلیقه، تفاوت نظر و آراء وجود دارد؛ اما نباید پشت تریبون به این اختلافات دامن زد؛ بلکه باید در جلسات خصوصی این مشکلات را حل کرد و در عمل برای مردم کار و تلاش نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای بروجرد که در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: اسلام و قرآن، اجتماع مسلمین را به سمت ارزش های والا و رسیدن به قله های رفیع فضیلت فراخوانده است؛ آرمان هایی که می تواند برای ما دین و دنیا را ترسیم کرده و حاکمیت دین را در مسیری که دنیا هم تأمین شود، رهنمون نماید.

وی ابراز داشت: جامعه ای که در آن انسانیت، عدالت، عفت، پاکدامنی، صداقت و بندگی خدا حاکم باشد، مطابق با سیره و روش انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بوده و دوری از فقر و رذیلت های فردی و اجتماعی، ذلت و زبونی، دورویی و ریا و خودپسندی و حسد از مأموریت های انبیاء الهی و امامان معصوم (ع) بوده است که امام موسی کاظم (ع) نیز بر این مسئله مأموریت داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: تمام فعالیت های ائمه (ع) این بوده است که جریان سالم، فعال و فرهنگی را در جامعه ایجاد نمایند تا بتواند فضلیت ها را حاکم کرده و رذیلت ها را از میان بردارند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: آنچه ما امروز در جوامع بشری مشاهده می کنیم این است که زشت ترین و مشمئزکننده ترین رفتارهای بشری که روزی در همان جوامع، زشت و ناپسند بوده است، مقبول آن جامعه گشته و اگر آن رفتارها را نداشته باشی، مؤاخذه می شوی؛ چون جریان سالم و تأثیرگذار خود را در آن جامعه غائب کرده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: اگر این جریان، سست و منفعل عمل کند، شاهد این اتفاق خواهیم بود و تفاوتی ندارد که مسیحی باشد یا مسلمان؛ جریانی که باید آرمان ها را حفظ کرده و پرچم فضلیت ها را برافراشته نگاه دارد، روحانیت است؛ آن هم روحانی عالم، پرهیزکار، شجاع، عاقل، مدیر، مردم دار، مدبر، بصیر، دارای آگاهی های وسیع، برخوردار از تواضع و فروتنی.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: دشمن در ایام قدیم در مراحلی نسبت به ما حالت تهاجم داشت؛ اما جریان سالم فرهنگی در سال ۱۳۴۲ از حالت تدافعی بیرون آمد و حالت تهاجمی به خود گرفت  و این جریان در مقابل حکومت فاسد ایستاد و ۱۵ سال به این تهاجم ادامه داد تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رقم خورد و طومار رژیم پهلوی و نظام سلطه پیچیده شد؛ نظام سلطه ای که ۲۵۰ سال با برنامه و با استفاده از کتاب، مقاله، سینما، نمایش نامه، تئاتر و بسیاری از امکانات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، به دنبال دین زدایی بود و تصویر نامطلوبی از حوزه و روحانیت نشان می داد، جریان سالم فرهنگی برخاسته از حوزه علمیه و جوشیده از روحانیت را در مقابل مشاهده کرد که تمام این برنامه ها را نابود کرد و ما امروز باید این جریان را حفظ نماییم.

وی ابراز داشت: ما در گام اول انقلاب کاستی هایی داشته ایم؛ اما باید با همدلی و خرد جمعی این کاستی ها را در حوزه، جامعه، نظام و ... برطرف نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز هر شخصی به سمت استان لرستان بیاید، استقبال می کنیم و آماده استفاده از ظرفیت عزیزان طلبه و روحانی هستیم؛ چراکه آنقدر نیازها بالاست که هیچ شخصی برای دیگری مزاحمتی نداشته و عرصه را بر دیگری تنگ نخواهد کرد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز نیازمندی های استان لرستان در مباحث فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... بالاست و حل مشکلات موجود به تنهایی از نماینده ولی فقیه ساخته نیست و همه باید پای کار آمده تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: بروجرد، پیشینه ای همچون آیت الله العظمی بروجردی و بسیاری از علمای بزرگ را دارد که فراموش ناشدنی است و باید برای این شهر تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: خیل عظیم فرهیختگانی که امروز در قم حضور دارند، می توانند در سطح استان اثرگذاری بالایی داشته و بروجرد و استان لرستان را بسازند.

وی ابراز داشت: بنده برای رشد استان لرستان دیدارهای بسیاری با وزرا و مسئولان داشته و امروز بسیاری از وعده های آنان عملیاتی شده و بخشی نیز در حال اجراست که قطعا تغییرات مناسبی را در سطح استان ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز جوانان برومند و توانایی در سطح استان وجود دارد که می توانند اثرگذار باشند؛ اما نیازمند هدایت و حمایت شما بزرگواران هستند تا بیایید و با همدلی و هم افزایی از مشکلات استان بکاهیم.  

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز اختلاف سلیقه، تفاوت نظر و آراء وجود دارد؛ اما نباید پشت تریبون به این اختلافات دامن زد؛ بلکه باید در جلسات خصوصی این مشکلات را حل کرد و در عمل برای مردم کار و تلاش نمود.

سخنران این جلسه با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: اگر چنین حکومتی هزاران فرسخ هم از ما دور بود و در رأس آن چنین ولی فقیهی وجود داشت، باید به دنبال آن می رفتیم و کمک حال آن بودیم؛ اما الان که این حکومت در دسترس ماست، وظیفه ما سنگین تر بوده و باید به رشد و تقویت آن کمک نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: ما نیازمند دریافت نظرات و پیشنهادات شما فضلا و روحانیون هستیم و این آمادگی را داریم تا دیدگاه های شما عزیزان را پس از طرح در جلسات کارشناسی، به مرحله اجرا برسانیم.

وی ابراز داشت: به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نزدیک می شویم و باید برای انتخاب دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی تلاش کرده و شوراهایی را انتخاب نماییم که بتوانند تحول ایجاد کرده و از مشکلات و کاستی های موجود در کشور بکاهند.

    

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام یوسفی، نماینده طلاب بروجرد، ضمن خیرمقدم اظهار داشت: بحمدالله پس از حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان، فعالیت های بسیار مهمی در سطح استان آغاز شده و از ایشان به خاطر برنامه هایی که برای طلاب و فضلا داشته اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: طلاب و فضلای استان لرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند که می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

    

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: از بدو ورود و حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان، همکاری های بسیار مناسبی میان مجمع نمایندگان طلاب استان با ایشان و بالعکس وجود داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران صاحب داشته و مورد عنایت و تأیید امام زمان (عج) است و اگر مورد تأیید نبود، امکان نداشت باقی بماند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان ابراز داشت: امروز در حساس ترین زمان و در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم که امام خمینی (ره) بر برگزاری پرشکوه آن تأکید داشته و بیان کردند که حوزه های علمیه در زمان انتخابات باید تعطیل شود که نشان دهنده اهمیت آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اذعان داشت: ان شاءالله باید تلاش کنیم دولتی جوان، انقلابی و حزب اللهی سرکار آمده تا کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران بر همگان ثابت شود.

وی خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا باید در مسیر برگزاری پرشکوه و انتخاب شخصی صالح به عنوان رئیس جمهور تلاش و کوشش نموده و برای تحقق آن برنامه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان تصریح کرد: باید مهمترین دغدغه ما، دغدغه حفظ نظام اسلامی باشد و برای برای بقاء آن هزینه شده و فدای آن شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha