شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برخی از اروپاییان کینه چند صد ساله نسبت به مسلمانان دارند

حوزه/  سیاستمدار سابق حزب راست افراطی که اکنون باورهای نژادپرستانه خود را ترک کرده می‌گوید: ما در اروپا باید از مسلمانان بخاطر جبر، ریاضیات و بیمارستان‌ها سپاسگزار باشیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، ورام ون کلاورن، سیاستمدار سابق یک حزب راست افراطی اروپا، که زمانی یکی از نزدیکان گرت ویلدرز بود، می گوید نفرت ریشه دار نسبت به اسلام همچنان پابرجاست.

 وقتی برنت تارانت، تروریست راست افراطی و نژادپرست استرالیایی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند حمله کرد، و ۵۱ نمازگزار مسلمان را در ۱۵ مارس به خاک و خون کشید، بسیاری از طرفداران راست‌افراطی وی مدعی بودند که مسلمانان با حضورشان در اروپا، و زاد و ولد جای مسیحیان را پر کرده‌اند و این  توهم توطئه را دامن می‌زنند که مسلمانان قصد سلطه بر سفیدپوستان را دارند.

 طبق تحقیقات پیو ، مسلمانان ۵ درصد از جمعیت اروپا را تشکیل می‌دهند. جورام ون کلاورن، قانونگذار سابق حزب ضدمسلمان برای آزادی در هلند می‌گوید: کاری که تارانت و دیگران با اندیشه راست افراطی انجام می‌دهند این است که آنها این داستان‌ها را از تاریخ بیرون می آورند، آنها را می‌پیچانند و منحرف می‌کنند و از آن‌ها برای ترساندن همه ساتفاده می‌کنند.

وی افزود: آنها نمی‌گویند که ما در اروپا باید از مسلمانان بخاطر جبر، ریاضیات و بیمارستانها سپاسگزار باشیم - چیزهایی که از تمدن اسلامی قرض گرفته ایم.

کلاورن از نزدیکان گرت ویلدرز ، رهبر حزب آزادی بود و سال‌ها به عنوان سخنگوی وی در مورد اسلام کار می‌کرد. وی یک بار لایحه‌ای را در پارلمان هلند ارائه کرد که خواستار ممنوعیت اسلام بود زیرا به این باور رسیده بود که اسلام مجوز خشونت علیه زنان را می‌دهد

اما در سال ۲۰۱۸ ، کلاورن از سیاست حزب آزادی چشم پوشی کرد. وی در حالی که تحقیق در مورد کتابی که قرار بود خطرات ناشی از مسلمانان را برجسته کند ، انجام داد، سرانجام به نوشتن کتابی در مورد گرویدن به اسلام پرداخت.

کلاورن اکنون یکی از اعضای هیئت مدیره مرکز تجربه اسلام است که درک اسلام را در اروپا ترویج می دهد و به طور فعال اهداف مسلمان را ترویج می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha