یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قوانین هلند به طور فزاینده حقوق مسلمانان را هدف قرار می دهد

حوزه/ شورای مساجد پادشاهی مراکش در کشور هلند، نگرانی خود را نسبت به ساعات اعلام طرح محدودیت تردد در سطح شهرهای این کشور به منظور شرکت مسلمانان در مراسمات دینی در مساجد را اعلام کرد.

به گزارش  گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بنا بر آخرین دستور عمل ستاد کل مبارزه با کرونا کشور هلند، مساجد مسلمانان، کلیساها و سایر مراکز دینی-فرهنگی موظف هستند کلیه مراسمات و برنامه های خود را حداکثر تا ساعت نه شب به وقت محلی به پایان رسانیده چرا که در صورت تخطی از این قانون مکان تعطیل شده و مسئولان آن مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به دنبال انتشار مصوبه مذکور، شورای مساجد پادشاهی مراکش در کشور هلند طی ابلاغ نامه ای به ستاد مبارزه با کرونا این کشور خواهان آن شد که مساجد مسلمانان از ساعت نه شب تا هنگام نماز صبح باز بمانند تا روزه داران بتوانند با خیال آسوده به مراسمات دینی خود از جمله نماز تراویح  بپردازند.

هرچند تاکنون پاسخ قطعی از سوی مقامات هلندی در مورد این پیشنهاد صادر نشده اما جمعی از فعالان رسانه ای کشور این درخواست شورای مساجد مراکش را غیر ممکن خواندند و دلایل متعددی برای این واکنش خود بیان کردند از جمله اینکه تامین امنیت و مسائل حفاظتی از مساجد در ساعات پایانی شب مسئولیتی سنگین برای پلیس این کشور و گارد حفاظتی شهرداری به دنبال خواهد آورد و امکان آن میرود که در ایام ماه مبارک رمضان توسط برخی از تندرو ها و اسلام ستیزان  به جان و سرمایه مسلمانان آسیبی وارد شود.

لازم به ذکر است که، کشور پادشاهی مراکش در بیست سال گذشته موفق به تاسیس و بازسازی بیش از صد و ده مسجد در حدود بیست منطقه از مناطق مسلمان نشین کشور هلند شده که اداره و مسئولیت تمامی این مساجد بر عهده شورای عالی مساجد مراکش در هلند میباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha