پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 950653
۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
تور قم گردی

حوزه/ شرکت‌کنندگان در تور قم گردی، با حضور در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التعظیم، از بخش‌های مختلف این بقعه متبرکه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، تور قم گردی نوروز ۱۴۰۰ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم راه‌اندازی شده و همه روزه با حضور زائران و شهروندان قمی در سطح شهر به راه می‌افتد.

هدف از راه‌اندازی این تور، آشنایی مردم قم و دیگر شهرها با قطب‌های گردشگری زیارتی، تاریخی و فرهنگی در قم و همچنین نمایاندن هنر، تاریخ و زیبایی‌های این شهر کهن به همه ایران است.

از جمله مکان‌هایی که تور قم‌گردی شامل آن می‌شود، حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) است که شرکت‌کنندگان در آن با حضور در این حرم مطهر، ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التعظیم، از بخش‌های مختلف بقعه متبرکه هم بازدید می‌کنند.

سید «موسی مبرقع»، دومین فرزند امام جواد(ع)، در زمرۀ امام زادگانی است که از کوفه به قم آمدند.

علما و محدثان شیعه، وثاقت، دیانت و انصاف موسی مبرقع را مورد تأیید قرار داده اند و شیخ کلینی، شیخ طوسی و شیخ مفید(ره) از او روایاتی نقل کرده‌اند.

موسی مبرقع در سال ۲۵۶ ق به قم آمد و مورد توجه اصحاب ائمه، رؤسای شیعه و اقشار گوناگون قرار گرفت؛ او در سال ۲۹۶ قمری، رحلت نمود و در خانه اش دفن شد که در حال حاضر آرامگاه او و عده ای از افراد خاندانش در مجموعه «چهل اختران» قم است.

بنای این بقعه، عمارتی است که گنبدی کوچک از آجر به شکل کلاه خود بر فراز آن به چشم می‌خورد و به سده نهم تعلق دارد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha